הפגנה על הבוקר מול ביתה של שטראוס


חברי קבוצת "ישראל יקרה לנו" קיימו "הפגנת-השכמה" בשעה 7 בבוקר ליד ביתה של יו"ר קבוצת שטראוס, עפרה שטראוס. מארגני ההפגנה מספרים כי הם מפגינים בתגובה לעליית מחירים במוצרי שטראוס, עליית מחריכים שהתרחש אתמול (ראשון).


"בקיץ של השנה שעברה עופרה שטראוס פגשה אותנו באותו המקום מול פתח ביתה", מספר אסף קוזובסקי ממארגני הקבוצה, "היא הבטיחה לנו "בדק בית" והורדות מחירים. לבסוף הסתבר שקיבלנו קדחת."


"היום בהפגנה קראנו לעופרה לעמוד במילתה ולהוריד מחירים", מסביר קוזובסקי, "קראנו לה לצאת ולקיים איתנו דיאלוג ושאלנו אותה מדוע מחירי המוצרים של קונצרן שטראוס-עלית גבוהים פי שתיים מאשר במדינות אירופה היקרות, זאת על אף שעלות הייצור שם (חשמל, דלק ומשכורות לעובדים) הרבה יותר גבוהה".


המפגינים הקריאו את הנוסח הבא מול ביתה של שטראוס:


"עופרה בוקר טוב, הגענו אליך כנציגים של אזרחי ישראל, מכל השכבות ומכל הסוגים. הגענו לכאן מכל הארץ, מקרוב ומרחוק, בגשם ובקור. הגענו לכאן מאוחדים ונחושים בכדי לומר לך דבר אחד: הורידי את מחירי המזון שלנו!


לא ניתן למצב המחפיר הזה להמשיך, מזון אינו מוצר יוקרה, המשכורות בארץ לא גבוהות כמו באירופה או בארצות הברית, אז למה, למה עופרה אנחנו משלמים על האוכל שלנו הרבה יותר מהם? לפני כמה שבועות התפרסם דו"ח האומר שאחד מכל חמישה ילדים בארץ נמצא בחרפת רעב! כבר לא מדובר בעוני, יש לנו ילדים רעבים במדינה! אנחנו קוראים לך להוריד את מחירי המזון גם בגלל שכך הורי הילדים יוכלו להרשות לעצמם לקנות מספיק מזון!


אנחנו כאן, אזרחי ישראל, כולנו כאחד, ללא שום פילוג של סקטורים, או ציבורים או עדות או אפילו מצב כלכלי! כולנו כאן כמקשה אחת בלתי ניתנת לפילוג או הפרדה - ואנחנו קוראים לך עופרה לשתף פעולה עם אזרחי ישראל ולהקל על הנטל שאנו כולנו סוחבים! הכדור כעת בידיים שלך."


חברי קבוצת "ישראל יקרה לנו" מדגישים כי החלק שהם לוקחים במחאה החברתית אינו מופנה לממשלה, ואין להם שום אג'נדה או שיוך פוליטי מאף סוג. בקבוצה מספרים כי משתייכים אליהם אזרחים מכל העדות, מכל השכבות הכלכליות ומכל השיוכים הדתיים (חילוניים, מסורתיים, כיפה סרוגה וחרדים).


"המסר שלנו הוא פשוט", הם מסבירים, "הכוח בידיים של האזרח יביא את השינוי. לא נבקש מאף אחד לעשות את זה עבורנו אלא אנחנו בשביל עצמנו. המחאה שלנו מתחילה מלמטה ומתמקדת בארנק - אנחנו מבינים שהלקוח הוא דם החיים של כל עסק ועל כן אם הלקוח מונע את אספקת הכסף לעסק ע"י אי קניה לאותו עסק אין קיום."


חברי הקבוצה קוראים לאזרחי ישראל להצביע אף הם בארנק - לקנות בזול, לקנות רק ברשתות הזולות או במכולות (מי שיכול להרשות לעצמו). לקנות רק מותגים קטנים ולא את מוצריהם של התאגידים הגדולים.


"היעד העיקרי", אומרים בקבוצה, "הוא שוק חופשי והגברת התחרותיות, אנו מזהים את השוק היום כריכוזי, מונופוליסטי, קרטליסטי ומעל הכל חזירי."