הליכודניקים וביילין
הליכודניקים ובייליןיוזמת ז'נבה

ארגון השמאל 'יוזמת ז'נבה' ממשיך במאמציו לשכנע את אנשי הליכוד בצדקת דרכם. בסוף השבוע האחרון השתתפו 20 פעילי ליכוד בסמינר שקיים הארגון. המשתתפים הם חברי מרכז ליכוד וראשי סניפים מרחבי הארץ המשתייכים ל"חוג לפיד" במפלגה. 

במהלך סמינר בן יומיים יצאו הפעילים לסיור באזור ירושלים למה שהוגדר כלימוד קו הגבול המוצע על ידי 'יוזמת ז'נבה' ונפגשו עם ראשי היוזמה ועם מומחי ביטחון לדיון בנושאי הליבה של הסכסוך. כמו כן נועדו עם השר לשעבר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית אשרף אל עג'רמי ועם הדמוגרף פרופ' ארנון סופר. בתום הסמינר סוכם על המשך שיתוף הפעולה והרחבת הפעילות למעגלים נוספים בליכוד.

 נזכיר כי אין מדובר במפגש ראשון של אנשי ליכוד עם אנשי יוזמת ז'נבה. על הביקור הקודם שהתקיים בכפר המכביה סיפר ביומן ערוץ 7 עורך הדין שמעון חזן, המועמד לראשות עיריית חולון מטעם הליכוד שהשתתף גם הוא במפגש. חזן אמר אז ביומן ערוץ 7 כי לאחר השיח עם אנשי היוזמה והחלפת הדעות הוא "מזדהה עם הרבה מהפתרונות שעליהם ישבו ודנו שני הצדדים כמו נושא המים, נושא השיבה שבו מדובר על פיצויים ולא שיגיעו לכאן ויגמרו על מדינת ישראל".

חזן סיפר אז כי העמדות שהציגו אנשי 'יוזמת ז'נבה' קיבלו הסכמה מצידם של רוב מוחלט מהמשתתפים. "הרוב המכריע קיבלו את הדברים והיה להם ראש פתוח לשמוע את הצד השני. רק שלושה התנגדו בצורה נחרצת".

כאמור, נראה שהמפגשים בין הליכודניקים שבעבר דגלו ב'אף שעל' לבין אנשיו של יוסי ביילין יימשכו גם בעתיד.