הפגנה מול מגרש הרוסיםחזקי עזרא

שופט בית משפט השלום בירושלים, שמעון פיינברג, הוציא בצהריים (שלישי) באופן חסר תקדים צו האוסר על קיום הפגנה ברדיוס של 100 מטרים מבית המשפט.

הצו הוצא בעקבות ההפגנה המתקיימת במקום על רקע המשך מעצרם של פעילי הימין החשודים ב"ריגול", לאחר שהעבירו מידע על תנועת משטרה לאנשי ימין.

בתוך כך משטרת ירושלים עיכבה לחקירה שני פעילי ימין שהפגינו מול מגרש הרוסים בירושלים. קצין המשטרה במקום הודיע למפגינים כי מי שישרוק ייעצר מיד.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיע למקום וקרא למערכת הביטחון לחדול לאלתר מפעילותה נגד אנשי הימין, "הנסיון להאשים את פעילי הימין ב'ריגול' הוא מעשה מביש וחמור. אני מקווה שיבוא יום ויכלאו את אותם אנשים שנתנו הוראה חמורה כזו".

סעיף 113 לחוק העונשין - הפעם נגד פעילי ימין

בשבוע שעבר דיווחנו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק "יד חופשית" למשטרה לפעול נגד אנשי הימין אך הופתע כששמע כי המשטרה מתכוונת להאשים פעילי ימין בריגול לאחר שהעבירו מידע ליהודים. עוד נודע כי חוקרים במשטרה נשמעו מתבטאים בצורה חריפה נגד אנשי הימין, "ניכנס בהם בכל הכוח. יש החלטה מדינית".

אביו של אחד העצורים הביע זעזוע מההחלטה להאשים את בנו בריגול, "משמעות ההחלטה היא שראש הממשלה הפך יהודים לאוייב. סעיף 113 הוא סעיף חמור ומתייחס למי שהעביר מידע לאוייב וכאן נעשה לראשונה שימוש בסעיף הזה נגד יהודים שהעבירו מידע ליהודים בנסיון להשחיר את המתנחלים".

סעיף 113 לחוק העונשין מאשים בריגול חמור מי שהשיג, אסף, הכין, רשם או החזיק ידיעה סודית כשאינו מוסמך לכך, וקובע עונש מאסר של שבע שנים.