אהוד ברק
אהוד ברקחזקי עזרא

שר הביטחון, אהוד ברק, ושרי מפלגת העצמאות מתנגדים להצעת המחליטים שאמורה להיות מוגשת לממשלה ביום ראשון ועל פיה יבוצע קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה.

בתקציב משרד הביטחון יש פערים של מיליארדי שקלים ואי ודאות, שיש להבהירה, בנוגע לבסיס התקציב הרב שנתי. על מנת לתת מענה הולם לאתגרים הביטחוניים, יש לממש את מתווה ברודט ככתבו וכלשונו. שר הביטחון ברק שב ואומר כי הוא תומך בשקיפות ויעשה כל דבר להבטחת השקיפות, כל זאת מבלי שיפגע כושר הפעולה של צה"ל והיכולת לתת מענה הולם ומהיר לאתגרים הביטחוניים.

שרי העצמאות מתנגדים גם לקיצוץ המוצע במשרדי השיכון, התמ"ת, משרד הרווחה, משרד התחבורה, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה, המשרד לביטחון פנים ועוד.

שר הביטחון ברק ושרי העצמאות דורשים להרחיב את התקציב ואת מקורות התקציב כדי לספק בשנת הלימודים הקרובה תשע"ג חינוך חינם בגני ילדים ציבוריים לגילאי 3 ואף מוקדם יותר מבלי לפגוע בביטחון ישראל. שר הביטחון ברק אמר היום: "אין השקעה טובה יותר בתנאים של מדינת ישראל מהשקעה בחינוך מגיל אפס. לכן, נוכח האתגרים הביטחוניים, וכדי לתת מענה נכון למסה הקריטית לדרישות המחאה החברתית וכמענה למשבר הכלכלי העולמי שנמצא לפתחנו, חייבים לפעול להרחבת התקציב. יש להגדיל לשם כך את המקורות דרך: מס יסף, ביטול חלקי של פטורים ואף אג"ח ייעודיות למטרות מוגדרות".

שר הביטחון ברק הוסיף ואמר: "ניתן וצריך לבצע הרחבת התקציב והוספת מקורות. במידה ואין דרך אחרת יש להגדיל הגירעון במספר פרומילים מהתוצר הלאומי".

שר הביטחון אמר עוד: "ממשלה חייבת להגן בכל מצב מסובך- קודם כל על ביטחון ועתיד המדינה ועל הרקמה האנושית והמשקית שלה".