ניסו שחם והמפכ"ל דנינו
ניסו שחם והמפכ"ל דנינוצילום: פלאש 90

שני עיתונאים, האחד מאתר 'כיכר השבת' והאחר מ'חדרי חרדים' נעצרו בסוף השבוע בחשד להעלבת עובד ציבור, וכל כך על שום מה? מכיוון שפרסמו כתבה הפצתה ברשת האינטרנט של תמונה ובו ניצב ניסו שחם במדי נאצי.

התמונה מכוערת. נכון. הקישור בין משטרת ישראל לנאצים מכוער גם הוא, וגם זה נכון, אבל למה לעצור עיתונאים שמדווחים על כך שהתמונה פורסמה? ושאלה לא פחות מטרידה הא למה דווקא את השניים הללו? הרי התמונה המקוממת פורסמה בעוד לא מעט אתרי אינטרנט. אז מה קורה כאן?

הרשו לי להרהר בקול רם, ולפני שיבואו גם אלי עם צו מעצר אני מסייג את כל הנאמר כאן תחת המילה – לכאורה. מה שבטוח בטוח.

בעקבות פרסום התמונה נעצרו שני תושבי בית שמש כחשודים בייצורה ובהפצתה. התקשורת דיווחה על המעצר והחקירה, אבל לא מצאה לנכון שאלה אחת חשובה מאוד שנשאלה דווקא ב'כיכר השבת', וכל מי שלא שאל את השאלה הזו, וזה כולל אותי, כשל בתפקידו העיתונאי. השאלה ששאל העיתונאי שאול כהנא הייתה פשוטה:

"מעצרם של השניים (מבית שמש, לא העיתונאים ש.כ) מעורר תהיות.לפני מספר חודשים פרסמו אנשי שמאל בבלוג באינטרנט 'העוצר האזרחי' את תמונת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כשהוא לבוש במדים של קצין נאצי נושא צלב הקרס על שרוולו ומצביע במועל יד, כדרכו של הצורר אדולף היטלר יימח שמו. בעקבות פרסום התמונה ח"כ אופיר אקוניס, והיועץ המשפטי של הליכוד, אבי ליכט, הגישו תלונה במשטרה נגד הבלוג. בתלונה פירטו השניים כי "הצגתו של ראש הממשלה, מר נתניהו במדי קצין נאצי... מהווים עבירות פליליות של הסתה, המרדה ופרסומי המרדה". אך אז הודיעה המשטרה לח"כ אופיר אקוניס, כי המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, הורה שלא לחקור את התלונה שהגיש נגד הבלוג "העוצר האזרחי" שפרסם את תמונת נתניהו במדי אס אס. הסיבה להחלטה היא "חוסר אשמה פלילית". וכעת נשאלת השאלה מדוע כאן המשטרה החליטה כן לעצור?"

עד כאן לשון שאלתו המאוד מאוד שאלתית של שאול כהנא, עיתונאי 'כיכר השבת', ואני אוסיף ואשאל: אמנם לא כהנא הוא העיתונאי שנעצר, אבל בכל זאת מתעוררת השאלה האם יתכן שהשאלה הזו היא שעוררה את חמת המשטרה שהחליטה לעצור עיתונאי מטעם האתר, למען יראו וייראו?