ועד עובדי הרכבת החליט אחר הצהריים (ראשון) להשבית את מוסכי הרכבת בלוד ובחיפה, זאת בעקבות הרחבת עבודות התחזוקה שמבצעת החברה הקבלנית במוסכים. בעקבות השביתה, לא יתוקנו תקלות ברכבות ולא תבוצע בדיקה לפני יציאת רכבת כמתחייב. בנוסף, יתכנו שיבושים בתנועת הרכבות.
הנהלת הרכבת החליטה כי בנוסף לכך שאת טיפולי התחזוקה לקרונות לאחר נסיעה של 20,000 קמ"ש תבצע חברת קטרפילר - דבר שנעשה בהסכמה, גם טיפולי תחזוקה של 6,000 ו- 3,000, יתבצעו על ידי החברה - דבר שלא הוסכם עם העובדים.
בנסיבות אלה, בהן חלק ניכר משינויים אלה נעשו ללא מו"מ, בניגוד לעמדת העובדים ואף בניגוד להסכמים הקיבוציים ולחובה לקיים מו"מ עם נציגות העובדים, חשים העובדים מאוימים. הם חשים, כי פרנסתם בסכנה, וכי עצם קיומה של העבודה המאורגנת בחברה נמצאת בסכנה.
יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, אמרה "מצד אחד אנחנו מנהלים מו"מ ומנסים לשמור על שקט ומצד שני החברה ממשיכה בהפרטה פראית בניגוד להסכמים קיבוציים ובניגוד לדברים שסוכמו טרם הכניסה למו"מ הנוכחי. אין לנו ברירה ואנו נאלצים שוב לנקוט בצעדים ארגוניים כדי להגן על בטחונם התעסוקתי של העובדים".
מרכבת ישראל נמסר, "ועד עובדי הרכבת ממשיך בפעילות חד צדדית ואינטרסנטית הפוגעת בציבור הנוסעים זאת ללא כל סיבה הנראית לעין ובניגוד גמור להסכמות שנעשו עם שר התחבורה ישראל כץ ומזכ"ל ההסתדרות עפר עיני ביום ג' האחרון. צר לנו כי יו"ר הוועד מפרה שוב, באופן בוטה, את הבטחותיה והופכת את הציבור בישראל לבני ערובה לגחמותיה ותוך הצגת מצג שווא".
"נציין כי בניגוד מוחלט לכתוב בהודעת הוועד לא חל כל שינוי במערך התחזוקה – לא על ידי חברת קאטרפילר ולא על ידי כל חברה אחרת. בעקבות שיבושי עבודה, עד כדי הפסקתה, במתחמי התחזוקה עליהם הורה ועד העובדים החל היום משעה 14:00, נגרמים לצערנו שיבושים בתנועת הרכבות בכל הארץ", אמרו ברכבת ישראל.
עוד נאמר בהודעת הרכבת כי "רכבת ישראל תעמיד לרשות הנוסעים אוטובוסים על מנת לסייע לנוסעים להגיע למחוז חפצם. אנו קוראים לוועד העובדים להורות לכבד את ההסכמים ולהורות על חזרה לעבודה תקינה ולמניעת פגיעה בציבור הנוסעים ברכבת".