נעם סולברג
נעם סולברגצילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, דחתה הערב (ראשון) על הסף את עתירת "יש גבול" נגד הועדה לבחירת שופטים והשופט נועם סולברג.

העותרים דרשו למנוע את מינויו של סולברג לעליון. בעתירתם נכתב "מדוע לא יקבע כי מתנחל בשטחים הכבושים אינו ניחן בטוהר המידות הנדרש לשופט בבית המשפט העליון, וכך בחירתה בנעם סולברג מתנחל בסביבות שכם (הטעות במקור), לכהונה בבית המשפט העליון, הינה החלטה פסולה ודינה להתבטל".

בהחלטתה ציינה השופטת, "למעלה מן הצורך אציין, כי חזרתי ועיינתי בחוק יסוד: השפיטה ולא מצאתי כי מקום מגוריו של המשיב באלון שבות (בגוש עציון ולא "בסביבות שכם" כפי שנכתב בעתירה) מהווה עילה או מניעה לכהונתו של שופט, לרבות שופט בית משפט עליון".

"לא למותר לציין כי המשיב מכהן מזה שנים רבות כשופט, אך כפי שציינו העותרים עצמם לא עלתה בענין זה על ידם כל טענה נגד המשיב עד עתה", הוסיפה חיות.

שופטת העליון ציינה כי "לא מצאתי תקדים משפטי לפיו מקום מגורים כאמור מהווה פגיעה בטוהר המידות בכלל, ובטוהר המידות השיפוטי בפרט. העותרת לא הצביעה על תקדים כאמור, אך לשם הזהירות, חזרתי ועיינתי גם בכללי אתיקה לשופטים, תשס"ז-2007 ולא מצאתי כי מקום מגורים כאמור מהווה עבירה על כללי האתיקה".