הרמב"ם כאן ועכשיו

בסוף השבוע הקרוב יתקיים הכנס השלישי לשימור מורשת הרמב"ם ואתרי מורשת בטבריה.

מדובר באחד הכנסים המרתקים והמגוונים הן מבחינת המרצים הן מבחינת הקהל ומבחינת הנושאים בהשתתפות רבנים, פוליטיקאים, משפטנים, רופאים, מדענים ופילוסופים בהנחיית ד"ר אבשלום קור.

לאורך כל סוף השבוע יערכו מושבים וסיורים, אחד המושבים המעניינים הוא "מנהיגות ותלמוד תורה לנשים – על פי הרמב"ם" שתרצה ד"ר לאה ויזל ממכלת שערי משפט.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין ידבר על גישתו הפילוסופית של הרמב"ם להנהגה פוליטית ודתית מול אתגרי הזמן. השר דניאל הרשקוביץ ידבר על "דת ומדע- האם ילכו שניהם יחד?". ד"ר מאיר בוזגלו מהאוניברסיטה העברית יסביר לנוכחים מדוע הרמב"ם רלוונטי כאן ועכשיו. בתוכנית האומנותית ינעימו לקהל צמד רעים עם שלמה בר ולהקת הברירה הטבעית. 

מפקח האגף לתרבות תורנית במחוז הצפון, חיים שני, מספר לערוץ 7 על היחודיות בכנס, " זו השנה השלישית שאנחנו מקיימים את הכנס למורשת הרמב"ם, הכנס מיוחד המגוון הנשואים שהוא עוסק בהם כדון רפואה משפט הלכה חינוך וכך גם המרצים והמשתתפים בו".

שני מוסיף ואומר, "מדהים להיווכח עד כמה הרמב"ם רלוונטי לסוגיות האקטואליות במגוון תחומי החיים שעולים היום בסדר היום יומי הציבורי".

כמו בשנה שעברה גם השנה יערך במסגרת הכנס משפט פומבי אותו מקיימים תלמידי הישיבה התיכונית בטבריה בסוגיית עסקאות לפדיון שבויים על פי הרמב"ם, בהנחייתו של הרב אברהם גיסר ובהשתתפות תלמידי בתי ספר מהעיר טבריה.

הכנס ייערך במלון חוף גיא בצפון, בחסות אגף תרבות תורנית המשרד החינוך בשיתוף מרכז מורשת הרמב"ם ועיריית טבריה.