נשים מתפללות בכותל, ארכיון
נשים מתפללות בכותל, ארכיוןצילום: פלאש 90

חנה קהת, ממייסדי ארגון 'קולך' שמנהל את הקמפיין נגד מכון פוע"ה שייערך מחר, הסבירה בראיון לערוץ 7 את התנגדותו של הארגון לכנס, "התפיסה שנשים לא יכולות לדבר בפני גברים נובעת מכך שאשה היא אובייקט מיני והנוכחות שלה מעוררת הרהורי עבירה אצל הגברים. אנחנו אומרות שכל אדם יתמודד עם יצריו ואשה היא בן אדם ולא רק אובייקט ולכן אפשר לכבד אותה".

"לאשה אסור להרצות? אלו נורמות שאסורות במדינה ואני שמחה שאיגוד הרופאים הוציא איסור להשתתף בכנסים האלו. זה דומה לכנס הדן בבעיה האתיופית ולא נותנים לאתיופי להשתתף כמרצה - זה אפרטהייד גמור שמנציח את הנחיתות של האשה".

קהת הדגישה שיש מקום שבכנס ירצו, בנוסף לנשים גם ערבים, "אם יבוא ערבי מומחה בתחום והם יגידו שהוא לא יכול לדבר כי הוא ערבי, זו תהיה בעיה קשה מאוד, אני בטוחה שמכון פוע"ה לא היה מעיזים להגיד לרופא ערבי דבר כזה. אם הוא מומחה אז שיבוא".

"זה חילול ה' כל הכנס הזה", קבעה קהת בראיון והוסיפה, "גם העבדים השחורים קיבלו את העובדות ולא ידעו שהם תחת השפלה. ואם תשאל אוותי איך אנחנו מסכימות להפרדה בבית כנסת ובחתונות, אז נגיד שהחוק מכיר באירועים מיוחדים".

קהת התייחסה לטענות כי מימון 'הקרן לישראל חדשה' גורם לארגון להלחם בכנס, "זה שקר וכזב. ממש לא נכון שאנחנו כלי שרת בידיהם ושרק עכשיו עלינו על הגל של הדרת נשים. הקרן מממנת אותנו מיום שקמנו והמשרד שלנו עומד בזכות הקרן כבר 13 שנה. המאבק בכנס פועה הוא ארוך שנים ולא קשור לקרן שמעולם לא התערבה בפעילות שלנו והם כלל לא ידעו מהמאבק הזה. זה פשוט דיבה, שקר וכזב".