הנוער בישראל עושה ציונות

114 שנה לאחר הקונגרס הציוני הראשון שהתקיים בבאזל התקיים  בערד הקונגרס הציוני הארצי לנוער ה – 31 של המועצה הציונית בישראל וההסתדרות הציונית העולמית. כ – 1000 בני נוער מכל רחבי הארץ השתתפו בקונגרס: נציגי בתי ספר ומועצות תלמידים, חניכי תנועת הנוער וגרעין שנת שירות "צמרת" והמכינה הקדם צבאית "עמי חי".

הקונגרס בסימן "הנגב – מחזון להגשמה" נמשך כיומיים (ב'-ג') ובמהלכו נערכו סיורים ברחבי הנגב ומפגשים עם אנשי חזון ומעש וכן התקיימו קבוצות לימוד ונערכו דיונים בנושאים ציונים ואקטואליים כגון: קליטת עלייה, יישוב הנגב, חיזוק הפריפריה, הכוח של הנוער להשפיע ועוד.

יעקב חגואל, יו"ר המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית התייחס לפעילותם של בני הנוער: "הפעילות של בני הנוער מוכיחה שהציונות עדיין חייה ובועטת ורלוונטית גם היום ואולי אפילו יותר מתמיד. בני הנוער מגלמים באישיותם ובפועלם את דור ההמשך של אבות הציונות הרצל, ז'בוטינסקי ודוד בן גוריון ומהווים מקור של גאווה עבור ההסתדרות הציונית העולמית והחברה הישראלית".

הקונגרס נערך במעמד שר ההסברה והתפוצות ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ דני דנון, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ אלכס מילר, תא"ל אלי שרמייסטר – קצין חינוך ראשי צה"ל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אברהם דובדבני, ראש עיריית ערד טלי פלוסקוב, ראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, יו"ר המועצה הציונית בישראל, יגאל ביבי, ונציגים רבים נוספים.

שר ההסברה והתפוצות ח"כ יולי אדלשטיין פנה אל הנוער: "אני קורא לכם לא לשכוח את נושא ההסברה. בעידן של מתקפות על ישראל, מיליוני ישראלים ובמיוחד אתם, בני הנוער יכולים וצריכים לספר את האמת על המדינה. לבנות חומה בין אלו ששונאים ותוקפים אותנו לבין מיליונים שפשוט לא מכירים אותנו".

סגן יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת העלייה והקליטה ח"כ דני דנון ציין במליאת הסיכום של הקונגרס: "בעידן הפייסבוק והטוויטר, לראות 1000 נערים ונערות שמדברים ציונות ועושים ציונות, זה לא מובן מאליו. באולם הזה יושבים היום המנהיגים הבאים של מדינת ישראל ויוצאים באמירה אחת משותפת - ציונות היא לא מילה גסה. הקונגרס הציוני לנוער שמתקיים בערד הינו מפעל חשוב לעתידה של מדינת ישראל, כמדינה היחידה של העם היהודי".