תנועת ש"ס מגנה את פיטוריו של הכלכלן הבכיר שלמה מעוז לאחר שטען לאפלייה עדתית.

"בש"ס זועקים במשך שנים נגד אפליית מזרחיים. האפלייה העדתית עדיין חיה, קיימת ובועטת לצערינו ועד שהנושא לא יטופל מהשורש, נמשיך לשמוע בקול את מה שרוב העם חושב בשקט".

יושבת ראש מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אומרת כי פיטוריו של הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס-נשואה, שלמה מעוז, בשל התבטאויותיו, הם שגיאה ופגיעה בחופש הביטוי.

"דבריו של מעוז בוטים ואיני מסכימה עם רבים מהם, ואף שוללת לחלוטין את התייחסותו להתיישבות העובדת ולמחאה החברתית. אולם חלק מהדברים שאמר הם ניתוח כלכלי וסוציולוגי לגיטימי, גם אם נאמרו בשפה בוטה וקיצונית. מעוז נגע בעצב חשוף וכואב של החברה הישראלית, אשר יש רתיעה וחשש תמידיים מלעסוק בו. אפשר לחלוק עליו, לתקוף אותו או לגנות אותו – אולם פיטוריו הם מעשה פחדני, סתימת פיות, ופגיעה בחופש הדיון וחופש הביטוי".

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, פוטר אמש (ד') מתפקידו, בעקבות דברים שאמר מוקדם יותר היום, בכנס במכללת ספיר. מהחברה נמסר כי "לאור התבטאויותיו הגסות והאומללות, שלמה מעוז מסיים את כל תפקידיו בבית ההשקעות. אקסלנס מתנצלת ומתנערת מאמירות אלו".

מעוז פוטר לאחר שאמר בין היתר כי "החברה הלבנה שולטת, לאומי - בנק של לבנים; הקיבוצים והמושבים שדדו קרקעות. אני רוצה לראות שמישהו ישבור את הראש של האשכנזים בשדרות רוטשילד".