נצ"מ אהובה תומר ז"ל
נצ"מ אהובה תומר ז"למשטרת ישראל

ערוץ 10 חשף הערב (חמישי) את ההקלטות של רשת הקשר המשטרתית מרגעי אסון אוטובוס הצוערים ותמונות של הכביש באותו זמן.

ההקלטות מציגות את ההתלבטויות של צמרת המשטרה בזמן אמת בשאלה באיזה נתיב יש להגיע לכלא דמון וגם את רגעיה האחרונים של תת ניצב אהובה תומר.

מפקד הפינוי בכלא דמון, רפ"ק איתן מנשה, נשמע תחילה "האש הכתה למעלה על החלק העליון, אני מחכה לתשובה של כיבוי אש שיפנו לנו את הציר שנוכל לעלות עוד למעלה". מפקד מרחב חוף ניצב רוני עטיה: "בסדר איתן, הם יצאו לכיוון שלך. תחבור איתם ותסתכל גם בעין. במידה וכן – חבל, אין הרבה זמן. להתחיל לפנות גם למעלה". מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן: "הכלא, אני מבין מהכיבוי – הוא לא בסכנה, הציר בסכנה. אז בואו נשקול את השיקולים. לא לסכן סתם בהסעות מיותרות". 



מפקדת הכוחות בשטח תת-ניצב אהובה תומר: "האוניברסיטה דיברו איתי הרגע, הם יודעים שאין החלטת משטרה לפינוי. יחד עם זאת, הם החליטו שהם לא לוקחים צ'אנס, החלטה שלהם, של הרקטור שלהם. הם מפסיקים את הלימודים ואז אנשים פשוט נוסעים הביתה ומפנים את האוניברסיטה".  מפקד הפינוי בכלא דמון, רפ"ק איתן מנשה: "שים לב, אין זמן! השריפה כבר הגיעה עד לכלא. אנשים כבר לא רואים ממטר. תזרים כמה שיותר כוחות קדימה!"



מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון קורן: "מכיוון כביש 4 לכיוון הכלא פנוי מבחינת השריפה. אני נמצא כרגע בדמון, אני מפנה למטה לכיוון כביש 4. אני רוצה שכל המשאיות יגיעו לדמון על-מנת שאני אוכל לפנות לכיוון כביש 4".



דקות אחר כך נשמעה אהובה תומר ברשת הקשר: "יש שריפה עצומה, האמת היא שאנחנו כולם כמה מכוניות לכודים בה שכרגע רצה בשוויצריה הקטנה. תפנו לכאן מהר מטוסים. מהר". היא החליטה להישאר במקום עם הקצינים ליאור בוקר ואיציק מלינה, החלטה שחרצה את גורלם. "מהר מהר כיבוי הנה, אנחנו כולנו תיכף נעלה באש, יש פה גם אוטובוס, מלא מכוניות, מהר מטוסים הנה. מהררר, לא לבית אורן לא בית אורן, שווייצריה הקטנה.

ההקלטות, יוצגו במלואן בכתבת תחקיר של תוכנית "המקור" ביום שלישי הבא.