בילסקי: הממשלה מחסלת השלטון המקומי

סיעת "קדימה" קיימה היום את ישיבתה השבועית בעיר רמלה ועמדה על מצבה של העיר, מצוקותיה והדרכים לסייע לה. ראש האופוזיציה לבני אמרה במהלך ישיבת הסיעה, כי "ביום הזה, בו אנו עורכים את ישיבת הסיעה ברמלה, אנחנו נמצאים לאחר ההחלטה של ראשי הרשויות לפתוח בשביתה. ראשי הרשויות יצאו לחזית כדי לאפשר לאזרחי המדינה לחיות בכבוד , לקבל מהעיריות את השירותים שהם זכאים להם בתחומי הרווחה, התרבות ואיכות חייהם, לא לשלם מחיר מופקע על מים - ומול כל זה הממשלה מתנהגת בקטנוניות כלפי דרישותיהם. המאבק איננו של ראשי העריף עבור עצמם אלא על הזכות והחובה שלהם לשרת את אזרחי המדינה".

לבני הוסיפה, כי "הפקידות הבירוקרטית מקשה מאד את התהליכים, אבל בסופו של דבר שר שמוערך על ידי הסובבים אותו, שיודע להתמודד עם דברים ושיודע לדפוק על השולחן- יודע להזיז את הדברים. אנחנו צריכים רפורמה דרמתית בשירות הציבורי אבל, הצורך ברפורמה לא מבטל את חובתם של השרים לפעול, יש להם אחריות כלפי הציבור".



במהלך הישיבה הציג ראש עיריית רמלה, יואל לביא, לחברי הכנסת של "קדימה" מצגת המפרטת את התכניות לפיתוח העיר ואת הקשיים הבירוקרטיים בפניהם הוא עומד בבואו לקדם את התכניות בפני השלטון המרכזי. במהלך דבריו ציין לביא מס' דוגמאות מטרידות בהן, החלטת דירקטוריון מפעל הפיס על תקציב בינוי מוסדות חינוך – מוקפא עקב ניסיון האוצר להשתלט על הכנסות מפעל הפיס. עפ"י חוק תקציב שנת העבודה ל-2012, צריך להיות מאושר  עד אוקטובר 2011 . עד 30 בנובמבר 2011, צריך לאשר במועצת העיר את צו הארנונה. בסוף דצמבר מעדכוני תקשורת אנו למדים שיש כוונה להגדיל הנחות בארנונה למגזרים מסוימים. הממשלה מחליטה על חינוך חובה מגיל 3  המחייב אותי  כראש עיר  להקים עד ה-1 בספטמבר 2012 , גני ילדים לגילאי 3 טרום – טרום חובה ולגילאי 4 טרום חובה. אף אחד לא בוחן האם יש קרקע ייעודית לבניית גנ"י, תקציב בנייה, הקמה ופיתוח, תקציב תפעול וכיו"ב. 

זאב בילסקי אמר במהלך הישיבה, "ממשלת ישראל גמרה אומר לפרק את השלטון המקומי באמצעות סדרת מהלכים שבראשם חקיקה פופוליסטית גורפת שתעניק הקלות בארנונה לכל דורש מבלי לפצות את השלטון המקומי על מתנות אלה. השביתה הינה מוצדקת ואני קורא לראש הממשלה לפתוח מיידית בהדברות עם השלטון המקומי על מנת למנוע סבל מיותר מתושבי מדינת ישראל".

יו"ר סיעת קדימה, דליה איציק, בירכה את ראש עיריית רמלה על הישגיו בעיר : "למרות כל הקשיים, שאת חלקם ציינת, אתה עושה פה עבודה מדהימה בעיר. יואל הוא אחד מראשי הערים הטובים שיש לנו ודוגמא מצוינת לאיך ראש עיר יכול להפוך עיר למה שהיא. אנחנו מאוד גאים בך".