מטיילים יהודים על הר עיבליוני קמפינסקי, הר עיבל
סיור רגלי היסטורי על מתלול רכס הר עיבל שמעל שכם נערך אתמול (שני). כמאה איש זכו לטיול למיטיבי לכת מתחת לרום הר עיבל, בפעם הראשונה מאז האינתיפאדה השניה בשנת 2000, אז נהרג הרב הרלינג בקרב עם מחבלים שפתחו באש אל עבר קבוצת מטיילים.
את הסיור המחודש יזם והדריך יאיר אלמקייס מנהל מדרשת שומרון והשתתפו בו חברי 'עמיתים לטיולים'. המסלול כלל תצפיות יחודיות מזויות לא מוכרות על שכם ואתריה: קבר יוסף ותל בלטה. ביקור בח'ירבת קולא ובח'ירבת כניסתה שנמצאו בסקר של פרופסור אדם זרטל בהר מנשה.
לקינוח ביקרו באתר המזוהה ע"י הפרופסור כמזבח יהושע בהר עיבל. זהו ממצא מרשים בגודלו ובתכניתו, המתוארך לתקופת ההתנחלות אשר שימש מקום פולחן מובהק וגדול מאוד ויכול להכיל בשטחו מספר רב מאד של משתתפים. האתר הינו חד תקופתי ולא שימש למגורים לפי הממצאים. בספר יהושע  סוף פרק ח' מפורט הציווי על הקמת מזבח בהר עיבל כחלק מטקס כריתת הברית. הטקס אמור להתבצע במורדות הר עיבל והר גריזים, כאשר כל עם ישראל עומדים על ההרים משני צדי העמק המשותף שביניהם. לגבי מיקום ההרים, התנ"ך אינו חוסך בתיאור גיאוגרפי מרשים: "הלא המה בעבר הירדן אחרי דרך מבוא השמש בארץ הכנעני היושב בערבה מול הגלגל אצל אלוני מורה"(דברים יא').
משתתפי הטיול, חברי "עמיתים לטיולים", זכו  ביום נאה בו ניתן היה לראות את ים התיכון במערב, את הרי ירושלים בדרום, את הרי הגלעד במזרח ואת התבור בצפון.