גאה. נוקד
גאה. נוקדפלאש 90

אתר המזוהה עם חמאס תוקף את ארגון פתח על שנציגיו נטלו חלק במפגש עם גורמים פוליטיים ואנשי אקדמיה ישראלים. המפגש הישראלי פלסטיני התקיים במדריד בחסות משרדי החוץ של ספרד וצרפת וחברת גוגל.

מהצד הפלסטיני השתתפו מוחמד דחלאן, חבר הוועדה המרכזית של פתח, השרים לשעבר לענייני אסירים סופיאן אבו זאידה, אשרף אל-עג'רמי והישאם עבד אל-ראזק, וכן קדורה פארס, ראש מועדון האסיר הפלסטיני, עיסאם סעיד, מוניר אל-דג'ני, נאדיה הרהש, נאסר עטא, ח'אלד אבו עוואד ועבד אל-סלאם אבו עסכר. מהצד הישראלי השתתפו בין היתר שרת החקלאות אורית נוקד, אלון בר, שגריר ישראל בספרד, דניאל בו סימון, שלמה בוח'בוט, יהודה לנקרי, גל לוסקי, עמיר פרץ ומאיר שטרית.

על פי הדיווח, שר החוץ הצרפתי לשעבר ברנרד קושנר פתח את הכינוס, בציינו כי האביב הערבי היה בבחינת הפתעה וצפה, כי הזעזועים במזה"ת ימשכו במשך מספר שנים, ובסופו של דבר התהליכים הללו יסייעו לפלסטינים להקים מדינה. הוא קרא למדינות ערב לקדם נורמליזציה ביחסים עם ישראל, שאיבדה לדבריו שני שני בעלי ברית באזור את מצרים וטורקיה. קדורה פארס האשים את ישראל בהתחמקות מתהליך השלום עם הפלסטינים והטיל עליה את האחריות המלאה לקשיים בתהליך השלום. דחלאן טען, כי ישראל הקימה את חמאס.

עד לא מכבר מנע ארגון פתח עריכת מפגשים בין ישראלים לפלסטינים. חאתם עבד אל-קאדר, מבכירי פתח טען, כי ארגונו מנע עריכתו של מפגש אקדמי ישראלי פלסטיני במזרח ירושלים, אשר מארגניו תכננו להציג תכנית להקמת פרלמנט משותף, לקראת הגעה להסכם על קונפדרציה ישראלית – פלסטינית.