ייעוד דתי...
ייעוד דתי...פלאש 90

בעצרת חגיגית לכבוד יום השנה ה-47 לייסוד תנועת פת"ח, תיאר המנהיג הדתי הבכיר ביותר של הרשות הפלסטינית, המופתי מוחמד חוסיין, את הריגת יהודים על ידי מוסלמים כמטרה דתית אסלאמית. כך חושפים ראשי ארגון 'מבט לתקשורת הפלשתינית איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק.

על פי הדיווח ציטט המופתי את החדית' (מסורת אסלאמית המיוחסת למוחמד) הקובע כי זמן תחיית המתים יגיע רק לאחר שהמוסלמים יילחמו ביהודים ויהרגו בהם: "השעה [תחיית המתים] לא תגיע עד שתילחמו ביהודים. היהודי יתחבא מאחורי אבנים או עצים. והאבנים או העצים יקראו: 'הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מאחורי, בוא והרגהו!'"

ב'מבט' מזכירים כי זה מכבר עוקבים בארגון אחרי השימוש התדיר ברש"פ במהלך האינתיפאדה השנייה בחדית' זה, על ידי אנשי דת פלסטינים בכירים. זאת כדי להניע פלסטינים לבצע פיגועי טרור. בדרשותיהם ששודרו בטלוויזיה הפלסטינית הרשמית, הם הטיפו כי יש חובה על המוסלמים להרוג יהודים. "העובדה שהמופתי שב ומצטט את החדית' הזה עכשיו, מלמדת כי יתכן שחדית' זה עדיין נלמד בממסד הדתי הפלסטיני, על אף שהטלוויזיה הפלסטינית כבר אינה משדרת את המסרים האלה בתדירות גבוהה כבעבר", אומרים ב'מבט'.

עוד מדווחים בארגון כי על פי סקר שנערך בשנה שעברה על ידי "The Israel Project" ("פרויקט ישראל"), 73% מהפלסטינים "מאמינים" בחדית' זה.

באשר לאירוע עצמו בו התבטא המופתי במילים אלו מספרים ראשי הארגון כי מנחה העצרת חזר על אמונה אסלאמית נוספת, בעת שהציג את המופתי של הרש"פ, והיא שהיהודים הם צאצאי קופים וחזירים: "...מלחמתנו עם צאצאי הקופים והחזירים (כינוי ליהודים) היא מלחמת דת ואמונה", אמר. המופתי לא הסתייג מהצהרת השנאה הזו, שלפיה האסלאם נמצא במלחמה דתית עם היהודים, אלא הוא הוסיף עליה כי הריגת יהודים היא תכלית אסלאמית, קבע והוסיף את האמירות המדוברות.