את מי הם אוהדים? היציע של מכבי חיפה
את מי הם אוהדים? היציע של מכבי חיפהפלאש 90

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי פנה אמש (ב') להנהלת התאחדות לכדורגל העולמית  בדרישה להדיח את שחקן מכבי חיפה, ויאם עמשה, מנבחרת ישראל.

עמשה הוא תושב הכפר בוקעתה שברמת הגולן, ובאופן עקרוני הוא מסרב להוציא תעודת זהות או דרכון ישראל בטענה כי הוא מתגורר בשטח השייך לסוריה ולא למדינת ישראל.

יצוין כי לפני זמן לא רב פנו גורמים בהתאחדות הישראלית להתאחדות הכדורגל העולמית ( פיפ"א) וביקשו לאפשר לעמשה לשחק בנבחרת ישראל חרף העובדה שצירופו עומד בניגוד גמור לתקנון. בהתאחדות לכדורגל העולמית קיבלו את הבקשה וכעת פנה ח"כ בן ארי בדרישה לקיים דיון במוסדות פיפ"א בנושא.

במכתבו כתב בן ארי: "אני פונה אליכם בעקבות החלטת ההתאחדות לכדורגל הישראלית לצרף את השחקן ויאם עמשה כשחקן נבחרת ישראל. החלטה זו נוגדת לתקנון פיפא כאשר מדובר בשחקן אשר באופן עקרוני אינו נושא תעודת זהות של מדינת ישראל ודרכון ישראלי היות והוא לא מכיר במדינת ישראל. בכל מדינה אחרת היה נחשב שחקן זה כגייס חמישי אולם דווקא בישראל מאפשרים לו ללבוש את מדי הנבחרת. אין תקדים לכך ששחקן שלא נושא תעודת זהות או דרכון יצורף לנבחרת אותה הוא אמור לייצג. אשר על כן אבקש מכם להורות לנבחרת ישראל שלא לצרף את השחקן עד אשר יסכים לשאת דרכון ישראלי או תעודת זהות ישראלית".



ח"כ בן ארי אומר בתגובה כי "מקומו של עמשה הוא בנבחרת סוריה. מי שלא נאמן למדינה שמטפחת אותו, מעניקה לו, ונותנת לו זכויות רבות לא יכול לשחק בנבחרת הלאומית".