בחוץ. השר שלום
בחוץ. השר שלוםפלאש 90

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, אמר היום (שלישי) כי יש להטיל עונש מוות על רוצחי בני משפחת פוגל.

"לאחר הרצח המזעזע של בני משפחת פוגל אמרתי כי יש מקרים בהם צריך התייחסות משפטית שונה. לצערנו כבר נוכחנו כי רוצחים נתעבים עלולים להשתחרר בעסקה כזו או אחרת וזה בדיוק מסוג המקרים ששום עונש מלבד עונש מוות לא ימצה עמם את הדין. מדובר במקרה מזעזע וקשה מנשוא. הרוצחים אינם בני אנוש ויש להטיל עליהם עונש מוות”. השר שלום אמר את הדברים בטקס חנוכת מרכז מו"פ גוש קטיף במועצה אזורית שדות נגב.

מרכז מחקר ופיתוח אזורי חדש, מרכז קטיף למחקר ופיתוח שדות הנגב, בתמיכת המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד המדע והטכנולוגיה, נחנך היום במועצה האזורית שדות נגב במעמד המשנה לרה"מ השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום ושר המדע והטכנולוגיה פרופ' דניאל הרשקוביץ. המרכז מוקם כעת מחדש לאחר שבמהלך ההתנתקות מחבל עזה בשנת 2005 נאלץ להיסגר ולפעול ממקום זמני.

המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום אמר בטקס, כי "המרכז אותו אנו חונכים היום הוקם לראשונה בנווה דקלים. המרכז היה חלק מההתיישבות הענפה בחבל עזה והביא להישגים יוצאי דופן במיוחד בתחום החקלאות. האנשים כאן, נאלצו לעזוב את בתיהם כנגד רצונם אך כאן ההוכחה כי הם החליטו להמשיך ולחזק ההתיישבות בנגב. אנו עדים להצלחות אדירות של אנשים שעשו מעשה והם ממשיכים להציב את ישראל בשורה הראשונה בתחום המדעי. אני מודה ומצדיע לכם".

השר שלום הוסיף, "נמשיך בפיתוח תשתיות תחבורה, בהעשרת מקורות תעסוקה בחיזוק מערכת החינוך ובצמצום פערי הבריאות על מנת לממש את החזון שהצבתי עם כניסתי לתפקיד, של הבאת 300 אלף מתיישבים נוספים לנגב בעשור הקרוב".