אבנים רוצחות
אבנים רוצחותצילום: הרב ירון דוראני

תופעת יידוי האבנים מרכב חולף מתגברת לאחרונה בכבישי יהודה ושומרון. לפני ארבעה חודשים נרצחו אשר פלמר ובנו התינוק יונתן כשנזרקה לעברם אבן מרכב חולף.

אתמול ארע מקרה דומה בבנימין שבנס הסתיים ללא נפגעים, הודיה קליף, שנסעה לכיוון ביתה ביישוב מעלה מכמש מספרת לערוץ 7, "אתמול בערב נסעתי לכיוון ביתי שבמכמש, מולי נסע רכב פלסטיני, הוא סנוור אותי עם אורות גבוהים וכשהיה ממש מולי זרקו עלי בלוק מאוד גדול, החלון התנפץ והתמלאתי בזכוכיות. המשכתי בנסיעה לכיוון הש.ג. של היישוב, דיווחתי לשומר והגיעו חיילים ומשטרה".

"חשבתי שאלו יריות", מציינת קליף, "לא חשבתי שאפשר לזרוק אבן מרכב לרכב תוך כדי נסיעה, זה היה מפחיד, זה כביש מאוד שומם וחשוך".

קליף סיפרה כי לפני מספר חודשים נקלעה למקרה אחר בו שני כלי רכב פלסטינים חסמו אותה והיא הצליחה לעקוף אותם, "יש פחד אך אני אמשיך לנסוע בכביש".

ביום רביעי האחרון פגעה אבן באחות בכירה בקופת חולים באזור שעה שעשתה דרכה מהישוב כוכב יעקב לפסגות. לא היו נפגעים אך נגרם נזק לשימשה הקדמית.

קצין בכיר בפיקוד מרכז התייחס השבוע (שלישי) בשיחה עם כתבים לתופת ידויי האבנים מרכב חולף. לדבריו, בשנת 2011 אירעו 18 מקרים של ידויי אבנים מרכב פלסטיני חולף לעבר רכב יהודי, רוב המקרים בגוש עציון.

הקצין הבכיר ציין כי צה"ל מתייחס בחומרה לאירועים האלה ומערב את המשטרה והשב"כ בנסיון לתפוס את המבצעים. "התופעה החלה באוגוסט האחרון. ככל הנראה יש חוליה בעציון, וחוליה נוספת בבנימין, שעדיין לא שמנו עליה את היד. רצח אשר פלמר ובנו העניקו עידוד לארגוני הטרור", אמר הקצין.