'הגבנו בקול ענות חלושה'
'הגבנו בקול ענות חלושה'פלאש 90

סגנית ראש מועצת יש"ע, שרה אליאש, פנתה לראשי מועצת יש"ע בדרישה להגיב בחריפות לגל הפינויים באחרון. "בשבועיים האחרונים חווינו סדרת פינויים אלימים," התריעה אליאש בפני חבריה. "אין בשום סקטור התיחסות כזו, גם לא אצל הערבים."

לדעת אליאש "האפקט הפסיכולוגי המצטבר הוא מסוכן מאד - נוצרת כאן נורמה שמתקבלת על דעת הציבור. מפאת החוק החדש אני נמנעת מלערוך השוואות בגלוי. אני מזועזעת מהדמיון לשיטות פעולה שאסור להזכירן בהתנהלות ובאפקט הפסיכולוגי של יצירת לגיטימציה לפעולות המתאימות למצרים של  מובארק, ולסקוריטטה ועוד".



אליאש הזהירה גם מפני הדמיון לתקופה שקדמה לגירוש גוש קטיף: "אנחנו יודעים שלפני הגירוש ישבו פסיכולוגים-ותכננו את המהלך.  סביר ביותר שסדרת הפינויים היא קדימון שנועד להכשיר את דעת הקהל ולהרגילו להפקר דמנו. איננו יכולים להסכים שממשלה כביכול ימנית אחראית לוונדליזם הברברי הזה כלפינו. הגבנו בקול ענות חלושה".



אליאש תבעה מחבריה בהנהלת מועצת יש"ע: "אני דורשת כינוס דחוף של ההנהלה לדיון בתגובותינו. אני מתכוונת להציע ניתוק כל מגע עם שרים, חכ"ים, הצבא והמינהל האזרחי. ממש שביתת קשר. כל שיח איתם - נותן לגיטימציה למצב מטורף זה."



הדברים ארעו על רקע גל פינויים לאחרונה מצד הממשלה, נגד שורה של נקודות התישבות ביהודה ושומרון, כגון מצפה יצהר, מצפה אביחי, ישא ברכה, עוז ציון, גל אריה וגבעת יוסף.