אנסטסיה ממש לא לבד. ריבלין
אנסטסיה ממש לא לבד. ריבליןפלאש 90

יו"ר הפרלמנט הירדני, טהאר אלמסרי, השיב לשגריר ישראל בירדן את איגרת הברכה שנשלחה על ידי יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, לרגל השנה האזרחית החדשה.

את האיגרת, ששלח ריבלין לכלל ראשי הפרלמנט בעולם, בתוכם היו"ר הירדני, פתח ריבלין בברכה מירושלים "בירת ישראל", ובמסגרתה תיאר את כמיהתו בת אלפי השנים של העם היהודי לשלום, את האתגרים המונחים לפתחה של מדינת ישראל, וכן עמד על חשיבותם של היסוד הדמוקרטי כמו גם היהודי של מדינת ישראל.

טהאר אלמסרי, משתייך למשפחת אלמסרי הידועה שמוצאה מהעיר שכם. הוא כיהן כראש הממשלה הירדני בתקופת המלך חוסיין, ומשמש היום כיו"ר הפרלמנט הירדני.

לאחר קבלת האיגרת, מתח אלמסרי ביקורת חריפה על הנאמר בה, בטענה שמדובר בין היתר באמירות גזעניות, בהשקפות אומללות, הטעיות וטענות בעלות צביון פוליטי גרידא.

במחאה על הדברים, החזיר  אלמסרי את האיגרת לשגריר ישראל בירדן, מר דניאל נבו. אלמסרי זעם במיוחד על כך שריבלין התייחס לירושלים, כ"בירת ישראל".

ריבלין, בדרכו לישראל מאירלנד, התקבל לביקור רשמי בלונדון. בצאתו מהפגישה עם עמיתתו, יו"ר בית הלורדים האנגלי, הברונית פרנסיס ד'סוזה, הגיב לדברים, ואמר: "הרעיון הציוני איננו מכוון נגד האסלאם או כלפי מדינות ערב. אנו חיים אלה לצד אלה, היחסים עם ירדן חשובים לישראל ובמסגרתם אנו מסכימים גם שלא להסכים. אשמח ללבן את הדברים באופן בלתי אמצעי עם יו"ר הפרלמנט הירדני".

באיגרת הברכה לראשי הפרלמנט, אמר ריבלין בין היתר את הדברים הבאים: "מירושלים, בירת ישראל, אני שולח לכם, לכל חברי הפרלמנט ולאנשי ארצכם, איחולים חמים לרגל השנה החדשה, שנת 2012. השנה החדשה היא הזדמנות להתבונן פנימה ולבקש משאלה. המשאלה שלנו, עמיתיי היקרים, מתמצה במילה אחת, שהיא התמצית והמהות של כל חלומותינו, והמילה הזאת היא שלום". 

ריבלין התייחס לאתגרים המונחים לפתחה של מדינת ישראל, וכתב: "אנו יודעים כי חלומות בלבד לא יביאו את השלום. האתגרים העומדים בפני ישראל בשנים האחרונות הם רבים ומסוכנים: מאנטישמיות לניסיונות דה לגיטימציה של ישראל בקהילה הבינלאומית; מהתקפות הטרור על אזרחים ישראלים מצד חמאס וחיזבאללה ועד לפרויקט הגרעין האיראני והקריאות להשמדתה של ישראל; מסירובם של הפלסטינים לנהל מו"מ ישיר ועד ל"אביב הערבי", שעתידו עדיין לוט בערפל. לצערי, ישנם כאלה מקרב משפחת האנושות המוקירים את המוות, יותר מאשר את החיים. הנשק שלהם הוא טרור והם משתמשים בו כנגד כולם. הם פועלים תחת שמות שונים: אל קעידה, ג'יהאד איסלאמי, אבל הם כולם אותו הדבר. אם ברצוננו לחיות, עלינו לפעול יחד, בשיתוף פעולה, כנגד המבקשים את רעתנו".

בהתייחס לאופייה הדמוקרטי והיהודי של מדינת ישראל, אמר ריבלין: "ישראל היא מדינתו של העם היהודי. יש בתוכה מגוון דתות, תרבויות וקהילות אתניות שחיות יחד. אנו גאים בכך, כפי שאנו גאים ומתגאים ביסודותיה הדמוקרטיים החזקים של ישראל. לצערי, שכנינו מסרבים לקבל את ישראל כמדינתו של העם היהודי. יתרה מכך, נעשים ניסיונות להחליש אותנו מבפנים, אם באמצעות נטיעת ספקות באשר לאופייה הדמוקרטי של ישראל ואם באשר לצביונה היהודי. ואולם, אנו נחושים לעמוד איתן כנגד ניסיונות אלה, תוך הגנה בלתי מתפשרת על ערכיה של מדינת ישראל. שני הפנים הללו הם בלתי נפרדים: לא נתפשר, לא על אופייה הדמוקרטי של המדינה ולא על אופיה היהודי".