בית חולים ברזילי
בית חולים ברזיליפלאש 90

עומס חריג נרשם היום (ראשון) בבית-החולים ברזילי באשקלון. מדובר בעיקר במחלקות: פנימית, גריאטריה, ילדים ובחדר המיון. בראיון לערוץ 7 סיפר סגן מנהל בית החולים, ד"ר רון לובל כי בחלק מהמחלקות סופרים את הבלטות, כהגדרתו. 

"העומס הוא גדול והוא חוזר על עצמו מדי חורף", ציין לובל, "חדר המיון שלנו עמוס לחלוטין, עד כדי כך שצריך להגביל את כמות הפונים אליו. לאחר שקיבלנו אישור ממשרד הבריאות, ביקשנו ממד"א שלא יביאו אלינו חולים מהפריפריה". עם זאת, הדגיש ד"ר לובל כי חולים במצב קריטי מטופלים בבית החולים כרגיל.

סגן מנהל בית החולים ברזילי סיפר כי העומס נרשם בשל חוסר בתקציב להוספת מיטות, "העומס הוא תוצאה של הזנחה. בעשרות שנים האחרונות לא הוספה אפילו מיטה אחת, בעיקר במחלקות הפנימיות. לעומת זאת, כמות החולים הולכת וגדלה מדי שנה, והמחלות נעשות יותר קשות ואין איפה להשכיב את החולים".

ד"ר לובל סבור שמזג האויר אינו חלק מהעומס הנוכחי, "עדיין איננו בשיא החורף ובוודאי לא מבחינת התחלואה. אין גל ענק של שפעות או דלקות ריאות, אלא מדובר במחלות כרוניות שהולכות ומחמירות".

"אנחנו עלולים להגיע למצב בו לא יהיה מקום אפילו לחולה אחד ואנחנו קרובים לנקודה זו", התריע ד"ר לובל, "לטווח הקרוב אנחנו מכשירים את מרתף בית החולים, כדי שיקלוט כ- 10-15 חולים ויתן מענה כלשהוא. עם זאת, לטווח הארוך ישנה תכנית מפורטת של בניין כירורגי חדש בן 3 קומות של מחלקות אשפוז, אך אנחנו מחכים בכליון עיניים שהאוצר יעביר את התקציב להשלמת הבניין".