תחנת הכוח
תחנת הכוחפלאש 90
בישיבה שהתקיימה אתמול (ראשון), במשרד האנרגיה והמים, הודיעה חברת "נובל אנרג'י" כי תאלץ לבצע הפחתה נוספת בהיקף הפקת הגז מבארות "Mari-B" של מאגר "ים תטיס". זאת, על רקע השיבושים באספקת הגז ממצרים, ודרישות המשרד להגנת הסביבה לשימוש מקסימאלי בגז הקיים, אשר גרמו להגברת השימוש בתכולת המאגר.

על מנת לפצות על היעדר הגז המצרי, עקב סדרה של פיצוצים שהשביתו את ייבוא הגז ממצרים ללמעלה מ 200 ימים במהלך השנה, ודרישת המשרד להגנת הסביבה להמשיך באותו תמהיל דלקים לייצור חשמל, מבלי להתחשב במתרחש במצרים, הוגברה הפקת הגז מהמאגר במהלך שנת 2011. אי לכך, תיאלץ חברת החשמל להגביר שוב את השימוש בסולר ומזוט על מנת להמשיך ולייצר חשמל.

בדיון עלה, כי ההפחתה הנוספת הכרחית כעת, על מנת להבטיח את יכולת המאגר לספק גז למשק הישראלי במהלך שנת 2012, במיוחד בתקופות בהן צפוי שיא ביקוש – חודשי הקיץ. כל זאת, עד להגעת הגז ממאגר "תמר", הצפוי להפוך לשמיש במהלך 2013.

השיבושים באספקת הגז המצרי הובילו את חברת החשמל לבקש מ"נובל אנרג'י" להעלות את היקף הפקת הגז מהמאגר בכ-30-40%, על מנת לעמוד בצרכי הפקת החשמל למשק. אי לכך, החל המאגר להידלדל בקצב מהיר מן המצופה.

הפחתת ההפקה נועדה לשמר את יכולת המאגר לספק גז לישראל עד להשמשת הגז מ"תמר". חברת נובל אנרג'י ציינה כי הפחתת ההפקה לקצב איטי, אך יציב יותר, תפחית את הסיכון להפרעות עתידיות לאספקת הגז למשק.

על מנת לעמוד בביקושים לגז טבעי, הנחה השר לנדאו לזרז את הפעולות להפקת הגז ממאגר "נועה" ומאזור ה"פינקל" (“Pinnacle”), אשר נמצאים בסמוך למאגר "מרי B", במטרה להשתמש בתכולתם כבר בקיץ הקרוב.