לא מתרגש. אלקין
לא מתרגש. אלקיןפלאש 90

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין, סבור כי לא מתקיים מו"מ אמיתי בין הממשלה למתיישבי מגרון, והניסיון הוא לכפות עליהם את הצעת הממשלה. בראיון ליומן ערוץ 7 הוא קובע שעקשנותו של השר בגין לכפות על המתיישבים את הצעתו ואין בלתה היא זו שמובילה למבוי סתום בשיח עם המתיישבים, מבוי סתום שאחריתו הרס שאיש אינו רוצה בו.

"לשר בגין יש עמדה מאוד ברורה, אבל שני הצדדים צריכים לשבת ולהגיע לפשרה. פשרה היא לא תכתיב. גישה של 'קח את זה או עזוב את זה' זה לא משא ומתן, ולכן אנחנו תקועים", אומר אלקין.

נזכיר כי הצעתה של הממשלה כפי שהביע אותה אתמול ראש הממשלה נתניהו היא שתושבי מגרון יעתיקו את בתיהם לאזור סמוך, בו ייבנו בתי הקבע שלהם, ואילו השטח עליו ממוקם מגרון כעת יועבר לידי המינהל האזרחי. מנגד מסרבים המתיישבים לכל פתרון של העתקה.

"שני הצדדים צריכים לשבת אל שולחן המו"מ ומטבעו של מו"מ הוא שאיש לא מקבל את כל רצונו ומגיעים אל האמצע, אבל אם הממשלה חושבת שהיא תפתור את הבעיה על ידי השמעת סיסמאות ומבקשת להכתיב פתרון שלא מקובל על המתיישבים, הפתרון לא יבוא משם. אני לא מאמין בשום פתרון שיבוא שלא על דעת אנשי מגרון, וכדי להשיג פתרון שכזה צריך לשבת איתם. אני מאוד מכבד את השר בגין שמנסה לעשות רבות בנושא ההתיישבות, אבל אני חושב שבנושא מגרון הוא טועה ומוביל את הממשלה למבוי סתום".

עם זאת מביע אלקין תקווה שבולדוזרים לא יגיעו בסופו של יום למגרון. "בעיני זה יהיה פשע אם בגלל שלא ניהלו את הדיון נכון המקום ייהרס".

בדבריו שב ומזכיר אלקין שהשעון מתקתק והזמן אוזל. ,הצד השני מוכן למו"מ ולא לתכתיבים. אני פונה גם מכאן לשני הצדדים לשבת עד שיצא עשן לבן".

כאמור, למיטב ידיעתו של אלקין בפועל לא מתקיים מו"מ אמיתי בין הצדדים. "אולי ישנם דברים נסתרים, אבל לי לא ידוע שיש מו"מ. במו"מ לא יתכן שכל צד יאמר שהוא לא מוכן לזוז מילימטר. את זה אפשר לעשות בתקשורת ולהציג קווים אדומים, אבל במו"מ מחפשים נקודת מפגש".

ח"כ אלקין מדגיש בדבריו שהשר בגין הוא ידידו ונעשה לו עוול כשהוא הוצג כאויב ההתיישבות, על אף שפעל רבות למענה. עם זאת הוא סבור שבגין טועה בנוקשות עמדותיו. "הוא צריך להגמיש את עמדותיו, הרי הוא אינו מגמיש את עמדותיו בגלל הפרקליטות אבל הוא צריך להסביר שבמתווה הנוכחי לא ניתן להגיע להסדר וגם הפרקליטות תצטרך להגמיש את עמדותיה. אם זה לא יקרה אז אנחנו בתוך רכבת שדוהרת לתוך קיר".