כבוד בטלויזיה לרוצח מש' פוגלPMW

הטלוויזיה הפלסטינית הרשמית שידרה פעמיים בשבוע שעבר ברכות לרוצחי משפחת פוגל מצד קרובי הרוצחים ומנחת תוכנית הטלוויזיה.

אנשי "מבט לתקשורת פלסטינית", איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק, חושפים כי בתוכנית הטלוויזיה השבועית "למענכם", המוקדשת לאסירים פלסטיניים בבתי הכלא בישראל, אפשרו לאמו ולדודתו של אחד מרוצחי משפחת פוגל לשבח בשיחת טלפון את המחבלים כגיבורים. לאחר שאמו של הרוצח חכים עוואד אמרה שהיא מנועה מלבקר את בנה מסיבות ביטחוניות אמרה המנחה: "בבקשה, אחותי, אנו יכולים להעביר את קולך."



אמו של חכים עוואד "מברכת" את "הבן היקר" שלה, ואף על פי שרוב המרואיינים בתוכנית זו אינם מזכירים את הפיגועים שבגללם יושבים קרוביהם בכלא, היא מדגישה ביוזמתה שבנה הוא "מבצע פעולת איתמר, שנידון ל-5 מאסרי עולם."



לאחר שדודתו של חכים עוואד כינתה את המחבלים שהיו מעורבים ברצח "גיבורים" ואת חכים עוואד "הגיבור, האגדה", ואמרה "אני מברכת אתכם לשלום", הוסיפה המנחה: "אנחנו מצדנו גם מברכים אותם לשלום".



חכים עוואד הוביל את הרצח. הוא רצח בדקירות סכין יחד עם אמג'ד עוואד את ההורים אהוד ורות פוגל ואת הילדים בני ה-11, ה-4 והחודשיים במרץ 2011. יתר האנשים ששובחו כגיבורים בטלוויזיה הפלסטינית סייעו לרצח או בהשמדת ראיות.



למרות שזו הייתה שיחת טלפון, עורכי התוכנית והמנחה ידעו שמדובר במשפחת הרוצחים עוואד. בתחתית המסך הופיעו שמות המרואיינים "משפחת האסיר חכים עוואד/ עוורתא - שכם", והמנחה הציגה אותם עוד לפני שהחלה השיחה.