מצלמת החלל יופיטר
מצלמת החלל יופיטראלביט

אלביט מערכות מציגה בכנס החלל הבינלאומי השנתי על שם אילן רמון, שנפתח אתמול (29 -30 בינואר, 2011), מגוון מצלמות חלל, חיישנים מתקדמים ואמצעי תקשורת לווינית.

בין המערכות שמציגה החברה במהלך הכנס ניתן לפגוש את "יופיטר", מצלמת החלל מהדור החדש, המיועדת להתקנה על גבי הלוויין הישראלי OptSat 3000, בעלת ביצועים משופרים בהשוואה למצלמות החלל הקודמות והיא מיועדת ליישומים צבאיים ואזרחיים. כושר ההפרדה של המצלמה מאפשר הבחנה בעצמים בגודל 50 ס"מ מגובה שיוט של 600 ק"מ.

כך גם מוצגת "נפטון", מצלמת החלל הנמצאת בשימוש בלוויין "ארוס B", המשייט למעלה מ-5 שנים. המצלמה המתקדמת מספקת רזולוציה של 70 ס"מ משיוט בגובה 500 ק"מ.

וידאו: המצלמות של אלביט באחת התערוכות הקודמות

אלביט חושפת: מצלמת חלל חדשהיוני קמפינסקי

יצוין כי חברת אלביט מערכות אלקטרואופטיקה-אלאופ היא מובילה עולמית בתחום מצלמות החלל, ומערכות הצילום שלה מהוות את ליבן של תוכניות חלל מרכזיות ויוקרתיות, ליישומים צבאיים, מסחריים ומדעיים.

ב'אלביט' מוסיפים ומציינים כי מאמצי הפיתוח של החברה בתחום החלל נמשכים ומבוצעים במעבדה הלאומית לפיתוח מצלמות חלל, "דניאל", השוכנת באתר אלאופ שבפארק המדע בנס ציונה, שבהקמתה הושקעו עשרות מיליוני שקלים במימון משותף של משרד הביטחון ושל אלביט מערכות, לשירות הצרכים הרלוונטיים של תוכניות החלל הישראליות במהלך העשורים הבאים.

עוד נספר כי בכנס החלל מציגה החברה מערכות יבשה ותיקשוב-תדיראן את הפתרון הצבאי המתקדם לתקשורת לוויינית בתנועה ELSAT2000, המאפשר העברת נתונים בקצב גבוה על גבי פס רחב, בהתאם לדרישה ההולכת וגוברת בשדה הקרב המודרני להעברת מולטימדיה אינטראקטיבית באמצעות לווין.

כמו כן, מציגה החברה את  MSR-R ו-MSR-Pro , נתבים (ראוטרים) לרשתות לווייניות צבאיות, המבוססים על תחנות VSAT וניתנים להפעלה מעמדה נייחת, עמדה ניידת ואף כמערכת ניידת הנישאת על גב החייל.