ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהומשרד ראש הממשלה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פועל מאז אמש בניסיון לבלום את יו"ר מנהיגות יהודית, משה פייגלין בבחירות היום. על אף שניצחונו של נתניהו מובטח חושש ראש הממשלה מכוחו של פייגלין בליכוד.

נתניהו חושש כי כוחו של פייגלין ישפיע על חברי הכנסת המכהנים היום בליכוד מאחר ואלה יבינו כי לאנשי פייגלין כוח רב שצפוי בעתיד לחזק או להחליש אותם בליכוד.



השרה לימור לבנת העריכה כי ראש הממשלה נתניהו ינצח בבחירות המקדימות בפער גדול, והביעה תקווה כי לא תתקבל תוצאה שאינה משקפת את המציאות. בראיון לקול ישראל אמרה השרה לבנת כי ידוע מה הפער האמיתי בין נתניהו למשה פייגלין, אך אם לא יבואו די מצביעים התוצאה לא תשקף את הפער הזה. היא הוסיפה כי זכותו של כל אדם להתמודד, אך לדבריה ראש הממשלה הוא שמביא לידי ביטוי את עמדתם של רוב מכריע בקרב חברי הליכוד.



ראש המטה של משה פייגלין, שי מלכה, אמר בקול ישראל כי התמודדותו של פייגלין מתחילת הדרך הייתה צעד עקרוני שיש אמירה מאחוריו, ועצם ההתמודדות היא הנצחון. לדבריו, מאז החל פייגלין בהתמודדות הצליח להגדיל לאט לאט את התמיכה בו, והוא מביט קדימה. מלכה הוסיף כי מסריו של פייגלין כל השנים תאמו את חוקת הליכוד, ובכלל זה נאמנות לארץ ישראל ולמסורת היהודית.



הקלפיות בבחירות המקדימות ייפתחו בשעה 10:00, וייסגרו בעשר בערב.