ראש הממשלה בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הלילה (רביעי) את נאום הניצחון שלו בתום הבחירות לראשות הליכוד. בנאומו הודה ראש הממשלה לשרים על העבודה למען ישראל, וכן לחברי הכנסת, לראשי הרשויות ולפעילים ולפעילות של המפלגה.

"אני מודה לכולכם על האמון ועל התמיכה המחודשת שנתתם בי", אמר נתניהו, שהוסיף כי הליכוד היא תנועה "שמחוייבת להתיישבות בארץ ישראל. מחוייבת לעתידו של עם ישראל".

נתניהו הדגיש בדבריו כי "יש עוד זמן עד לבחירות לכנסת. הוכחנו יחד שהליכוד היא תנועה חזקה, מלוכדת, מאוחדת. היא תנועה דמוקרטית, פתוחה, שקופה, לאומית, ליברלית, שמכבדת את החוק ומנהיגה את מדינת ישראל באחריות".

"נמשיך להוביל את המדינה באחדות ובאחריות למען כל אזרחיה", אמר ראש הממשלה. "אנחנו עומדים בפני אתגרים לא קלים ואני מאמין שנוכל להם יחד".

בתום ספירת הקולות עולה כי נתניהו זכה ל-74% תמיכה ופייגלין זכה ב-24%. תוצאות ראשוניות מהקלפיות מעלות כי נתניהו זכה במרבית הקולות ברוב הקלפיות בארץ.  פייגלין ניצח באלון מורה, שם זכה ל-127 קולות מתוך 130 הבוחרים. פייגלין ניצח גם בקלפי שבהר ברכה, 285 לעומת 4, וכך גם בקרני שומרון (31-285) ובישוב עתניאל.

לקראת סיום ההצבעה, החליטה ועדת הבחירות כי בעשר קלפיות יינעלו השערים בחצות. במטה פייגלין טוענים כי בניגוד להחלטת ועדת הבחירות, בכמה קלפיות מוצאים אנשי נתניהו והמנגנון, את המשקיפים של המטה מהקלפיות.



בעקבות כך הורה ראש מטה פייגלין, למשקיפים לחסום פיסית את ספירת הקלפיות בכל מקום שהם לא נוכחים בספירה, "מצער מאוד שכמעט הליכוד התבזה בהתנהלות אנטי דמוקרטית לסוג השפל ביותר", אמר.

בקדימה הגיבו הלילה לתוצאות ומסרו: "הליכוד קבע הערב כי ברצונו להמשיך במדיניותם המשותפת והקיצונית של פייגלין ונתניהו, בה שבויים אזרחי ישראל בעל כורחם כבר שלוש שנים. לכשיבחרו מתפקדי הליכוד את רשימתם לכנסת – הכתובת שנכתבה הערב על קירות מצודת זאב תהפוך למציאות קיימת - הליכוד זה פייגלין ופייגלין זה הליכוד. מול הליכוד הקיצוני של ביבי ופייגלין – קדימה היא האלטרנטיבה היחידה לשלטון שבכוחה לעצור את הקיצוניות ולהחזיר את השפיות לישראל".