נזקים חדשים
נזקים חדשיםפלאש 90
קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. תשלם לחקלאים למעלה מ-125 מליון ₪ בגין שורה ארוכה של תופעות טבע חריגות שאירוע במהלך שנת 2011. כך עולה מסיכום נתוני החברה. חלק ניכר מהנזקים נגרם כתוצאה משורה של אירועים חריגים שהתרחשו באביב (אפריל-מאי) ומגשמים חזקים שירדו בנובמבר האחרון. את מרבית הנזק ספג השנה ענף הפירות.

למעלה מ- 39 מיליון ₪ שולמו בגין נזקי ברד מחודשי האביב וכן חודש נובמבר. אירועים אלו הסבו נזק כבד לענף הפירות, ירקות וצמחי נוי. כ- 20 מיליון ₪ שולמו למבוטחים עקב נזקי גשם בחודשי האביב והסתיו שגרמו לנזקים בגידולי השחת בפלחה, כותנה ופירות וכ-7 מיליון ₪ שולמו עקב סערה בחודשי האביב שפגעה בענף הפירות. כ- 22 מיליון ₪, שילמה קנט בגין יבול נמוך שנגרם כתוצאה מתנאים אקלימיים חריגים, בתפוחים, זיתי מאכל ושמן, ענבי מאכל, שזיף, מנגו ועוד. בענף הירקות נגרמו נזקים של וירוסים ומחלות שלא ניתן היה להתגבר עליהם בהיקף של 6 מיליון ₪.

במסגרת ביטוח אובדן ההכנסה בענף גידולי הפלחה, המבטיח לחקלאי המבוטח הכנסה מינימאלית לדונם על פי תחשיב המחיר הצפוי לחקלאי במועד הזריעה כפול היבול האזורי הממוצע, פיצתה קנט את המגדלים בסכום כולל של מעל ל- 10 מיליון ₪ בעיקר עקב יבולים נמוכים כתוצאה ממחסור בגשמים, בדרום הארץ.

עוד עולה מסיכום נתוני החברה כי נזקים בהיקף כולל של 23 מיליון ₪ נגרמו לענפי החי השונים. כך לדוגמא ענף הלול ניזוק בהיקף גדול של למעלה מ- 12 מיליון ₪ כתוצאה ממחלות כמו ברונכיט ושפעת וכן מממספר סגרים שבוצעו עקב מחלת הניוקסל.

לדברי דודי גינזבורג, מנכ"ל קנט, "בשונה ממקרי ביטוח אחרים, גם השנה נוכחנו לראות כי נזקי טבע מתאפיינים בנזקים כבדים מאוד ובפגיעה במספר גדול של מבוטחים במקביל. בניגוד לכל ענף אחר, בשל חוסר היכולת לחזות את תופעות הטבע, ולעיתים חוסר היכולת להיערך ולהתגונן מפניהן, החקלאים חשופים יותר מכל ענף אחר, ל"חסדי שמים" תרתי משמע וזקוקים לביטוח מקיף ככל האפשר. במהלך השנה האחרונה הרחבנו את הביטוחים כך שיתנו מענה טוב ומקיף יותר על מנת להבטיח לחקלאים גב כלכלי וכך נמשיך גם בשנים הקרובות".