אין כללים ואין שיוויון. המבקר
אין כללים ואין שיוויון. המבקרפלאש 90

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס נשא היום נאום בכנס הרצליה על רקע הדו"ח החמור על אסון הכרמל שצפוי להתפרסם בקרוב.

במושב תחת הכותרת " היכולת למשול: ביקורת המדינה מול הרשות המבצעת" נאם השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, "אני קורא להקמת רשות רביעית במוסדות המדינה-רשות מבקרת. לרשות הרביעית ינתן כוח וסמכויות משלה בתחום הביקורת העצמאית."

עוד אמר לינדנשטראוס "הביקורת בישראל של 2012 אינה מפריעה או מונעת את פעילות הרשות המבצעת, אלא פועלת באופן סביר על פי הדין ובשקיפות מלאה. אני דוחה את הטענות המופרכות לפיהן הביקורת מעכבת את שיקולי הרשות המבצעת, מצרה את דרכה, עוצרת את פעילותה ומתערבת התערבות מיותרת בענייני הציבור. הביקורת אינה יוצרת הפחדה ושיתוק, אינה בולמת מינויים, אלא מתערבת במינויים של מועמדים לשירות הציבורי רק אלה שנעשים על בסיס 'תן לי ואתן לך', מינויי קרובים או בני משפחה הנעשים על בסיס נפוטיזם. על מינויים אלה חייבת ביקורת המדינה להתריע כי השירות הציבורי חייב להיות נקי מכל רבב. זו המטרה של כולנו".

לינדנשטראוס התייחס בנאומו לחגיגת השכר במכון הישראלי לדמוקרטיה זאת ככל הנראה בתגובה למאמרו של נשיא המכון, אריק כרמון, שתקף את המבקר בעיתון "ידיעות אחרונות".

המבקר בחר "לסגור חשבון" עם כרמון בכנס עצמו והזכיר לנוכחים כי כרמון זוכה לשכר של 128 אלף שקלים בחודש, "אנחנו לא נמצאים בלה-לה לנד. לצערי, המכון לא מבוקר על ידי מוסד המבקר ויכולנו רק להצטרף ולהביע צער על המצב. אולי על כך יצא צערו של הכותב".

בהמשך עקץ המבקר את כרמון בעקבות דיווח בעבר שכרמון הציג עצמו כפרופסור ולא כדוקטור, "אולי יצא הכעס גם על תארים אקדמיים מכובדים מאוד שנלקחו מאיש זה או אחר..."