מרים פרץ בשיחה עם הרכזים
מרים פרץ בשיחה עם הרכזיםיח"צ

באולפנת בני עקיבא 'אורות מודיעין' התקיים השבוע כנס לרכזים חברתיים של ישיבות ואולפנות בני עקיבא.

בכנס השתתפו ראש מינהל החמ"ד אברהם ליפשיץ, המפקחת הארצית במינהל חברה ונוער מיכל דהאן, מרים פרץ - מפקחת מינהל חברה ונוער ו"איציק הליצן".

פרץ, אמם של אוריאל שנפל בלבנון ושל אלירז שנפל ברצועת עזה, באה לדבר עם הרכזים החברתיים על תפקידם בתוך המערכת הבית ספרית.

"אני מעולם לא דברתי עם הילדים שלי על אידיאלים ועל ערכים של נתינה, כנראה שזה מה שהם ראו וזה מה שהם למדו. התלמידים באים עם מוטיבציה לתת ואנחנו צריכים להגדיל להם אותה ולתת להם את האפשרות למצות את הפוטנציאל הזה", אמרה פרץ.

פרץ גם אמרה, כי חשוב שבבתי הספר, בישיבות ובאולפנות, תתקיים שפה ערכית אחידה של כל צוות החינוך במוסד. "הרבה פעמים אנחנו כרכזים חברתיים יוזמים איזו פעילות ועושים מאמץ כדי לגרום לתלמידים להתחבר אליה. בסוף אחרי כל המאמץ הזה אנחנו מגלים שהתלמידים התחברו אבל המורים לא מתחברים ולא עושים מאמץ כדי לאפשר לפעילות להתקיים. אנחנו החלטנו להכניס את הנושא של תעודת בגרות חברתית בכל שנות הלימוד מ-א' ועד י"ב גם בזמנים של מבחנים ובגרויות. צריך לבדוק האם אנחנו לא שבויים יותר מדי במבחני מיצב ובבגרויות".

סגן ראש מינהל החינוך במרכז ישיבות בני עקיבא- הרב בני נכטיילר העביר לרכזים שיעור מדבריו של הרב קוק שעניינו היה העמידה על הצורך לפתח, לחזק ולתחזק את "שריר" הרצון אצל כל אחד וודאי אצל בני הנוער.

במרכז ישיבות בני עקיבא רואים חשיבות רבה בקיומם של ימי עיון מעין אלו שמעבר ללימוד מבחוץ, מאפשרים שיח עמיתים בין המשתתפים שהציגו מבחר מתוך הפעילות החינוכית שלהם והחלפת דעות ורעיונות להמשך העשייה.