חקלאות
חקלאותפלאש 90

הפוליטיקה העולמית אינה משפיעה על הארגון הבינלאומי לפלסטיקה בחקלאות שבראשו עומד ישראלי – יצחק אסקירה.  חבריו הצביעו פה אחד על קיום הכנס הבא בישראל. 

בתערוכת החקלאות הבינלאומית אגריטך 2012 יערך הכנס הבינלאומי של הארגון לפלסטיקה בחקלאות – ארגון בינלאומי שמאחד 53 מדינות לרבות צפון אפריקה, נסיכויות המפרץ, ירדן,

תורכיה ומדינות משאר חלקי העולם. מקום מושבו של הארגון הוא בספרד והוא פועל לקידום השימוש במוצרי פלסטיק בחקלאות תוך שמירה על איכות הסביבה.

למרות המצב המורכב של ישראל בזירה הבינלאומית כנשיא הארגון נבחר ישראלי – יצחק אסקירה וביוזמה משותפת שלו יחד עם דני מאירי, מנכ"ל אגריטך, התקבלה בארגון הבינלאומי החלטה פה אחד לקיים את הכינוס הבינלאומי הבא במסגרת תערוכת אגריטך 2012 שתיערך בחודש מאי במרכז הירידים בתל אביב.

לדברי יצחק אסקירה, קיום הכנס בארץ מבטא את מעמדה האיתן והמוניטין הרב של ישראל בתחום החקלאות, בעיקר באזורים המדבריים ומעוטי הגשמים. יש כיום תהליך כלל עולמי של מעבר של החקלאות ממדינות הצפון לאזורים חמים יותר, בעיקר בשל עלויות האנרגיה הגבוהות. בתקופת החורף משקיעים באירופה הון עתק בחימום החממות. לישראל יש ניסיון רב וטכנולוגיות מתקדמות שמסקרנות מדינות בתנאי אקלים דומה.

אסקירה מסר שאחת ממטרות הכנס תהיה לשנות את התדמית של השימוש בפלסטיקה בחקלאות מבחינת איכות הסביבה. בניגוד לדימוי המקובל, מדובר במוצר ירוק ממדרגה ראשונה. השימוש בחממות מאפשר חיסכון עצום של עד 100% בהוצאות החימום ובנוסף לכך מביא להפחתה של עשרות אחוזים בשימוש במים, דשנים כימיים וחומרי הדברה.  בכנס ידונו בשימוש בחממות ליצירת אנרגיה סולארית, שימוש ביריעות מתכלות ודרכי הסיוע לחקלאים קטנים בכל העולם בפיתוח המשקים.

תערוכת אגריטך תערך באמצע חודש מאי הקרוב במרכז הירידים בתל אביב. בתערוכה יציגו 200 חברות וארגונים מהארץ ומחו"ל חידושים טכנולוגיים בחקלאות. בין מוקדי העניין בתערוכה ביתן ההשקיה עם אמצעים לחיסכון במים, ביתן חברות הזרעים עם זני ירקות חדשים וביתן החדשנות בהשתתפות כ-35 סטרטאפים ישראלים.