מלחמת אזרחים בסוריה
מלחמת אזרחים בסוריהפלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 מדווח חבר הכנסת איוב קרא על ניסיון התנקשות כושל בחבר הפרלמנט הלבנוני סמי ג'ומאייל, בנו של באשיר ג'ומאיין, מי שהיה בן בריתה של ישראל בראשית ימי מלחמת שלום הגליל.

חבר הכנסת קרא מגנה את ניסיון החיסול ומספר כי ג'ומאייל הבן הוא חבר פרלמנטר מטעם הפלנגות הנוצריות, והוא עצמו הכיר אותו מתקופת שירותו הצבאי כאשר היה חלק ממערך הקישור בין צה"ל לצבא דרום לבנון ועמד בקשר עם אביו באשיר. סמי היה אז ילד קטן.

"אין ספק שמאחורי המעשה נמצאים הסורים. אני אומר את זה על בסיס מידע שמגיע אלי מאנשים פרו ישראליים ומאנשים שמעדיפים את ישראל על פני משטרו של אסד, גם אם לא מאהבת מרדכי הם לטובתנו".

קרא מספר כי סמי ג'ומאייל היה בדרך למשרדו כאשר הוא מולכד והתפוצץ. ג'ומאייל עצמו לא נפגע באירוע. קרא משוכנע שאם תצליח המהפכה הסורית יהיה לג'ומאייל הבן הרבה לומר על אסד ומשטרו.

בהתייחסו לסיכויי המהפכה שם אומר קרא כי גם הוא סבור שמוקדם להספיד את אסד ושהמאבק עוד רחוק מסיומו, אך הוא משוכנע שסוריה לא תחזור להיות כפי שהייתה. הוא מספר על נכונותם של הסונים להקריב מיליון שאהידים, כלשונם, ובלבד שיעלה בידיהם להפיל את אסד. "הם לא ישקטו", הוא משוכנע.

"יש חלקים בסוריה שהצבא הסורי לא יכול להגיע אליהם. יש אוטונומיות".

לדבריו הפלתו של אסד היא יעד חשוב והאופוזיציה המתגבשת נגדו גם אם לא תשמור על קשר טוב עם ישראל תהיה טובה הרבה יותר משום הקשר ההדוק שיצר אסד עם המשטר האיראני. "הוא על ציר הרשע. איראן דומיננטית היום בצבא סוריה יותר מאשר אסד עצמו", אומר קרא. "עמדת הממשלה היא אמנם לא להתערב אבל אני לא יכול להיות אדיש. אני מאשים את רוסיה וסין שהן חלק אינטגראלי מרצח עם. כל הרציחות נובעות מכך שהן שותקות ולא נותנות לאמת לצאת לפועל, והאמת היא שהעם לא רוצה את שלטון אסד. אני שמח שרבים בממשלה ובכנסת התחילו להרים קול".

"גם אם יבואו סונים אחרים קיצוניים, הם לא מציר הרשע", אומר קרא המספר על מכתב שהעביר לראש הממשלה נתניהו מגורמי אופוזיציה סוריים המבהירים לו כי ביום שלאחר המהפכה שם אין בכוונתם לפתוח במאבק מול ישראל. "הם נשבעים למאבק באיראן", אומר קרא ומסביר שמטרת מכתבם לנתניהו היא בקשה מישראל שתפעיל לחץ במועצת הביטחון של האו"ם לסילוקו של אסד הממשיך וטובח בהם.

לדבריו גם אם האופוזיציה הסורית חלוקה בתוכה הרי שמאחדת אותה המטרה המשותפת בדמות הורדת שלטונו של אסד. "הכוח שלהם אמנם הוא לא גדול, ואמנם אין להם נשק שיכול להביס צבא, אבל יש בהם אמונה. הם נכונים להתאבד ובלבד שיפילו את אסד. הם קיימו מסיבת ניצחון אחרי שנטבחו אצלם למעלה משלוש מאות איש. זה דבר בלתי נתפס,, הוא מוסיף ומציין.

"אסד נמצא על זמן שאול. בסופו של דבר הוא יברח או שיתנקשו בו", מעריך ח"כ קרא.