ח"כ אחמד טיבי
ח"כ אחמד טיביפלאש 90

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) עלה לדוכן הכנסת כחלק מדיון על בקשה לפיצול חוק, ואמר כי "ניתן למנוע ממני הרבה דברים אולם לא ניתן למנוע ממני את זכות המחאה באמצעות השתיקה".

טיבי ביקש מהיו"ר, ראובן ריבלין, 60 שניות וריבלין ענה לו "יש לך 3 דקות". טיבי עמד על הדוכן ושתק במשך 60 שניות, במהלכן התפתח דיון בקריאות בינים בין היו"ר ובין ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) שנכח במליאה.

רותם טען כי מדובר בביזיון הכנסת ואילו ריבלין השיב לו כי לא ניתן למנוע מחבר כנסת המבקש לשתוק מעל הדוכן להביע את דבריו בשתיקה. אמירתו זו של ריבלין עוררה את צחוקם של הח"כים שנכחו במליאה.

לאחר סים דקת השתיקה התייחס טיבי לריסוס הכתובות בבית הספר הדו לשוני בירושלים וגינה בתוקף את המעשה, אשר לדבריו גורם לילדים הערבים הלומדים במקום, ביניהם בתו של ח"כ טיבי, לפחד להגיע אליו.

נזכיר, כי ועדת האתיקה דנה בישיבתה הבוקר בקובלנות נגד ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בעקבות נאום שנשא טיבי לפני כשלושה שבועות, במהלכו התעמת עם יו"ר הועדה, ח"כ יצחק וקנין, שניהל את הדיון במליאה.

הוועדה החליטה להטיל עליו שלילת זכות דיבור במסגרת נאומים בני דקה למשך חודש, ארבע ישיבות, החל מהיום.

לפני שלושה שבועות נענש טיבי על נאום בן דקה בו הקריא חמשיר שכתב על ח"כ אנסטסיה מיכאלי והורחק מהמליאה לשבוע.

טיבי אשר זעם על החלטת ועדת האתיקה להרחיקו מהמליאה לשבוע ניצל את הנאום בן דקה להבעת מחאתו.

אלא שהעובדה שבראש הישיבה ישב סגן יו"ר הכנסת, יו"ר ועדת האתיקה ח"כ יצחק ועקנין, הביאה לעימות מילולי בין השניים שהסתיים בהוצאתו של טיבי מהמליאה.

טיבי פתח את דבריו וניסה להסביר את דבריו מהשבוע שעבר, "אדוני היושב-ראש. לפני שבוע נאמתי כאן על שפיכת המים. היום הורחקתי על-ידי ועדת האתיקה לשבוע שלם. וולטייר אמר: מה אני מסיק מדבריי הרבים שמה שמעוות אותם זה הגיונם של הטיפשים? ובכן, רבותיי, רגע של עברית. אמוק בחולם זה לא אומק בשורוק. אמוק זה שם אזור באיי מלאיה בדרום מזרח אסיה, שמי שנתקף במחלת הנפש ההיא מתחיל לרוץ ריצת אמוק, מכאן בא השם. כוס, כידוע לכולם ולא בשורוק, זה כלי מפלסטיק המכיל בד"כ 250 סמ"ק של מים המשמשים לשתייה או לשפיכה. הכנסת הזאת, אדוני היושב-ראש, לא מוסיפה לה כבוד, אני מוסיף לה כבוד".

על דברים אלו ענה לו ועקנין, "אתה לא מוסיף כבוד לאף אחד". דבריו אלו של ועקנין הכעיסו את טיבי והובילו לדין ודברים שבסיומו אמר טיבי לועקנין, "אני בז לך". ועקנין בתגובה ביקש מטיבי לשבת ומשזה לא נענה הורה על הוצאתו מהמליאה.