מדיווחים של ארגוני המורדים בסוריה, עולה כי 105 בני אדם נהרגו היום בעימותים עם כוחות הביטחון ברחבי המדינה, רובם בעיר חומס.

בין הדיווחים נמסר כי צבא סוריה הצליח לחסל 'מפקד' בצבא סוריה החופשית.

על פי מקור בשדה התעופה של דמשק, אירן מקיימת רכבת אוירית לדמשק. במסגרת פעילות זאת מבצעת חברת התעופה האירני - אייר אירן - 4 טיסות מטען יומיות מאירן לדמשק.

דיווח נוסף מסוריה: גדוד מדוויזיית משמר הרפובליקה יחד עם 46 הטנקים שלו ערקו בעיר חלב. חלב הינה העיר השניה בגודלה בסוריה ועדיין ההתנגדות בה לא נמצאת במימדים גדולים, כך שעל פי ההערכות הטנקים נעו לגיזרה אחרת. דוויזיית משמר הרפובליקה הינה אחת מ-2 הדוויזיות הנאמנות ביותר לאסד, ופועלת בימים כתיקונם אך ורק במרחב דמשק. הטלתה לאזור חלב מעיד על מצוקת המשטר הסורי. עריקת גדוד שריון שלם הינו כבר בחזקת מפלה שמפקדה יכול מאוד שישלם בראשו על כך.

הבוקר נמסר כי צבא סוריה מהדק את המצור על העיר חומס, המהווה את מעוז ההתנגדות למשטרו של הנשיא בשאר אסד. על פי הדיווח, אלף חיילים המלווים בעשרות טנקים ובכוחות ארטילריה מכתרים את העיר ומפגיזים את השכונות באבא עומאר ואל-חאלידייה, אזרחים דיווחו כי עשרות צלפים הוצבו על הגגות.

"כמות הכוחות מסמלת היערכות למתקפה גדולה על האזור בו מתמקדים המורדים", אמר הפעיל עומאר חומסי בשיחה בטלפון לווייני. תושב אחר דיווח על ירי ארטילרי כבד ללא הבחנה, "מלחמה של ממש", כהגדרתו. המתקפה מגיעה פחות מיממה אחרי שיותר ממאה אזרחים נהרגו בעיר השלישית בגודלה במדינה.

האופוזיציה הסורית חזרה על קריאתה לליגה הערבית ולמערב להתערב בנעשה במדינה בהקדם. הליגה הערבית הודיעה הבוקר כי בהתכנסות שרי החוץ ביום ראשון הקרוב הם ידונו בהכרה באופוזיציה הסורית כארגון האופוזיציה הרשמי במדינה.

המצור ההדוק והמתקפה שהתרחבה בשבוע האחרון הפכו את חומס לעיר במצוקה קשה. מסביב לעיר ניצבים כ-40 מחסומים שמונעים כניסת ויציאת אספקה. אזרחים מדווחים על מחסור במזון ובציוד רפואי. מאז שבת האחרונה העיר הופגזה מדי יום בכ-500 פגזים כאשר אזרחים רבים מצאו את מותם בעת ששהו בבתיהם.

נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאווי פיליי, אמרה אתמול כי מועצת הביטחון נכשלה בטיפול בסוריה ולמעשה עודדה את השלטון של הנשיא אסד להמשיך ולטבוח בבני עמו. לדבריה, "הכישלון של מועצת הביטחון להסכים על פעולה משותפת ונחרצת עודד והמריץ את הממשלה בסוריה לטבוח בעמה במאמץ לדכא את המתנגדים לה". מדובר בהצהרה חריגה בחריפותה מצד גורם בכיר ביותר בצמרת הארגון העולמי.

הליגה הערבית תתכנס ביום ראשון כדי לבחון שתי הצעות לצעדים חדשים נגד משטר אסד בסוריה. האחת היא להכיר במועצה הלאומית, גוף האופוזיציה בסוריה, כנציג הרשמי של העם. והשנייה: לקדם כתב אישום בבית הדין הבינלאומי בהאג נגד אסד וראשי השלטון הסורי על פשעי מלחמה ורצח עם.