גלעד שליט. נסיונות חטיפה
גלעד שליט. נסיונות חטיפהIsrael news photo: IDF Spokesperson

מאז חזרתו של גלעד שליט, התרחשו למעלה מחמישה ניסיונות לחטיפת חיילים במרחב פיקוד הצפון. כך מדווח העיתון "במחנה" בגליונו האחרון.

"אנחנו רואים קשר ישיר בין חזרתו של שליט לבין ניסיונות החטיפה", אמר מפקד המשטרה הצבאית של פיקוד הצפון, סא"ל ניר גולן, לדבריו,  "ארגוני הטרור יודעים שישראל מוכנה לשלם מחיר גבוה והמוטיבציה שלהם לחטיפת חייל עולה".

ניסיונות החטיפה המדוברים התקבלו כתוצאה מדיווחי חיילים. לאחר שמתקבל דיווח, הפרטים מועברים לחקירת מצ"ח על מנת לברר אם מדובר בניסיון פיקטיבי או במקרה אמת. "במספר דיווחים לא הצלחנו להוכיח שהם פיקטיביים, ולכן מתייחסים אליהם כניסיונות חטיפה", הבהיר הממצ"פ.

במשטרה הצבאית החלו בפעילות מנע מוגברת הכוללת חטיפות דמה, במטרה להעלות את מודעות החיילים לנושא. "בכל יום יש צוותים סמויים שמחפשים חיילים שעוצרים טרמפים" אומר סא"ל גולן.

"יש עכשיו לא מעט אירועים מטרידים המצביעים על כוונה לחטיפה, ואנחנו ממשיכים לחדד את הנהלים לחיילים. בנוסף לאיסור על עלייה לטרמפים, יש להשתדל לא לשהות בתחנות ההסעה בשעות החשכה. ההעדפה היא שבשעות הלילה החיילים יסתובבו בצמדים", אמר רמ"ח הגנה באגף המבצעים, אל"ם שמוליק קלמי. "האירועים שמתקבלים הם רק על בסיס דיווחי חיילים ותחקור המשטרה הצבאית, ולצערי, ככל שהדיווחים מטרידים הם בכל זאת דבר שכיח ואנחנו די רגילים לזה".