ישראל שכטר
ישראל שכטרערוץ 7

מנכ"ל חברא קדישא, אלעזר גלבשטיין, התייחס הערב (חמישי) לתקיפת היהודי היום בשכונת מעלה הזיתים במזרח ירושלים. באירוע הותקף באבנים ישראל שכטר, בשעה שנסע סמוך לבית הקברות בהר הזיתים ונפגע קל באוזנו מאבן.

"לצערנו אנחנו סובלים מצד התושבים הערבים באזור שתוקפים יהודים שמבקשים להגיע להר הזיתים. מדובר בציר מרכזי שלא מאובטח ע"י מי שאמור לאבטח", אומר גלבשטיין לערוץ 7.

לדבריו, משרד השיכון מעביר כספים לחברת שמירה שתאבטח את המקום אך היא נמנעת מלבצע את עבודתה. "חברת השמירה מסרבת לאבטח את הציר המרכזי וזה דבר חמור ונוראי", אמר. לדבריו, בדיונים שונים בכנסת הופתעו גורמי ביטחון לשמוע דברים אלה אך עד היום לא נעשה דבר, "איך מפקירים את הדרך המרכזית להר הזיתים, הכיצד יהודים לא יכולים לנוע באזור ללא חשש מהתקפות חוזרות ונשנות?".

"האבן היתה יכולה להרוג אותי"

ישראל שכטר, אשר הותקף באבנים כשנסע סמוך לבית הקברות בהר הזיתים, סיפר מוקדם יותר לערוץ 7 מבית החולים הדסה הר הצופים על הרגעים הקשים שחווה.

"נסעתי לבית הקברות בהר הזיתים ובדרכי לשם פגעה בי אבן באוזן בחוזקה. אם זה היה פוגע 5 ס"מ ליד אני לא יודע אם הייתי יכול לדבר", מספר שכטר. "החלון היה פתוח והאבן פגעה ישירות באוזן שלי", אומר שכטר, "עוד 2 אבנים נזרקו לא הצליחו לפגוע בנו. מיד לאחר מכן הגיע אמבולנס ופינה אותי לבית החולים בהר הצופים ואני ממתין כרגע לרופא כרוגי שיטפל בפציעה, אני מקווה שהפגיעה רק באוזן ולא יותר חמורה".

"ברור לי שהאבן הזאת יכלה להרוג אותי, המכה היא מאוד חזקה וכואבת גם באזור כולו, אני מקווה שעד שבת אני ישתחרר בכדי להגיד "ברכת הגומל" ולעשות סעודה אני מרגיש שניצלתי ממוות אין ספק שזו אבן שיש בה להמית", הוסיף שכטר.