החלון המנופץ בחדר השינה
החלון המנופץ בחדר השינהצילום הזירה

שוב התנכלות למאחז גבעת רונן – סנה יעקב – שליד היישוב ברכה בשומרון, הפעם מצד ערבים.

ערבים מבורין עלו אמש (חמישי) לגבעה וחדרו לשטח הישוב. לאחר שניפצו את חלון חדר השינה של הבית אליו ניסו לחדור, הבחין בהם בעל הבית, ותושבים וכיתת הכוננות החלו במרדף אחריהם לכיוון הכפר בורין.

תושבים מברכה מדווחים על בלבול וחוסר שליטה של הצבא במהלך המרדף. לדבריהם הפקודות של הצבא היו מאד מבולבלות, ולא היתה חתירה למגע עם המחבלים שהצליחו לברוח לכפר.

אין זו הפעם הראשונה שערבים פועלים במקום זה. זוהי החדירה השלישית לגבעה מאותו מקום בדיוק בשבועיים האחרונים.

ראש המועצה גרשון מסיקה פנה בדחיפות לגורמי הפיקוד בבקשה לפעול באופן מיידי ותקיף כנגד הכפר. לדבריו, לולא עירנות התושבים היה עלול להתרחש פיגוע. "לא ייתכן שמאותו מקום יחדרו מחבלים שוב ושוב, יש לפתור הסכנה הזו באופן מיידי" אומר מסיקה.

המקום סובל מהתנכלויות רבות – הן של ערבים, והן של יהודים, אנשי המינהל-האזרחי שמספר פעמים הרסו מבנים בנקודה, בטענה שהמבנים נבנו ללא אישור. זאת כאשר כל המרחב הערבי סביב המאחז גדוש מבנים שנבנו ללא אישור.

גבעת רונן הוקמה בדיוק לפני 13 שנה, בט"ו בשבט תשנ"ט, על ידי הרב רונן ערוסי. בהתחלה התגוררו מספר בחורים צעירים ברכב שחנה בשטח. בהמשך נבנו בית כנסת ושני מבנים. כיום גרות במקום כ-25 משפחות. השם סנה יעקב הוא ע"ש יעקב פרג הי"ד, תושב ברכה, שנרצח בידי מחבל בתחילת האינתיפאדה הראשונה, בה' טבת תשמ"ט. המחבל התקרב אליו בעורמה ובלי להחשידו במאומה ורוצץ את ראשו באבן, לקח את נשקו של יעקב, ירה על כוח צבאי שנסע בכביש והרג את אחד החיילים.