כתובות נאצה על קבר אלעזר הכהן. ארכיון
כתובות נאצה על קבר אלעזר הכהן. ארכיוןבאדיבות מועצה אזורית שומרון

קבר אלעזר בן אהרון הכהן שבעוורתא חולל פעם נוספת על ידי פורעים שריססו את הקבר בכתובות המשבחות את רוצחי חמשת בני משפחת פוגל הי"ד, כך נמסר מלשכת רב הכותל. 

לפני כשבועיים ביקרו באתר רב הכותל המערבי והמקומות הרב שמואל רבינוביץ וראש המינהל האזרחי תא"ל מוטי אלמוז ולנגד עינם ראו את הפגיעה הקשה, בעקבות כך נצבע והוסרו הכתובות.

ימים ספורים לאחר מכן טרם כניסה המסורתית של מאות מתפללים רוססו כתובות חדשות על הקברים, שהוסרו על ידי צה"ל. ביום חמישי האחרון הסתננו למקום מתפללים וצילמו את הכתובות החדשות שרוססו שוב על האתר.

עוורתא הוא הכפר הסמוך לישוב איתמר, ממנו יצאו שני הצעירים אשר הורשעו רק לאחרונה ברצח חמשת בני משפחת פוגל, ההורים הרב אהוד ורותי ושלושה מילדיהם הקטנים.

לפני כשבועיים, למרות הגשם השוטף, עלו למעלה מחמש מאות אזרחים מרחבי הארץ לקברי אלעזר, איתמר ושבעים הזקנים בעווארתא  שעל יד איתמר בשומרון. מאות המתפללים הגיעו למקום  לרגל הילולת שבעים הזקנים, בכניסה  מאושרת ומאובטחת, שהתקיימה בארגון אגודת "שכם אחד", המועצה האזורית שומרון, המועצה הדתית שומרון ובסיוע ועד מתיישבי השומרון והתקיימה באבטחת חיילי צה"ל מחטיבת שומרון ומגדוד 51 של גולני.

עם הגיע המתפללים הראשונים למקום, הזדעזעו לגלות כי הערבים חללו את  קבר עזר בן אהרן הכהן  בגראפיטי לאומני וכתובות נאצה בערבית המהללות את הרוצח חכים עוואד, מבצע הטבח בחמשת בני משפחת פוגל, שנדון לחמישה מאסרי עולם.המתפללים וכוחות צה"ל הביאו למקום צבע לבן וניסו לצבוע את המקום.

במועצה האזורית שומרון מזכירים, כי בעבר חיללו הערבים מס' פעמים את הקבר, אך גורמים רשמיים שונים פרסמו הודעה לתקשורת, בה הדגישו שהרשות הפלשתינית תשמר ותמנע את חילול הקברים, הערכה שהתבררה כבלתי מבוססת היום, פעם נוספת.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הביע זעזוע מחילול הקבר, "אם מישהו היה צריך עוד הוכחה על הברבריות והרצחנות  של אוייבינו המנסים לפגוע במדינת ישראל מי שעוד מתפתה לסמוך במשהו על מחבלי הרשות הפלשתינית – שיביט בכתובות הנאצה והגראפיטי על קבר אלעזר, המהללות את הרוצח מבצע הטבח באיתמר.  חולשה מזמינה לחץ, אין ספק שהחולשה שמפגינה הממשלה מול כל לחץ או אפילו איוושת לחץ כלשהי מעלה את המוטיבציה והחוצפה של הערבים לבצע מעשי נבלה כאלו. אנו מקוים כי הממשלה תתעשת ותתחבר למורשתם של אלעזר, איתמר ושבעים הזקנים אשר הובילו את עם ישראל בתקופת כיבוש וירושת הארץ לאחר יהושע בן נון,מורשת האמונה וההליכה באומץ. אנו חזקים, צריך שרק ההנהגה לא תשבר".

המתפללים שגילו את הכתובות לפני שבועיים: