דואר.
דואר.פלאש 90

ההסתדרות הכריזה על  סכסוך עבודה בדואר ישראל.  זאת בעקבות ההחלטה החד צדדית לתת גישה, לבעלי היתרים, למרכזי החלוקה של חברת הדואר שבאמצעותם מתבצעת חלוקת הדואר לבתי הנמענים.

כמו כן, בעקבות החלטה  שלא להפעיל את מכונות המיון בירושלים המהווה שלב ראשון בניתוק  בית המיון בירושלים מתוך כוונה להביא בסופו של יום לסגירת מיון ירושלים דבר שיביא לפיטורי עובדים רבים, ולפגיעה אנושה בתנאים הבסיסיים של מי שיישארו.

נוסף על כן טוענים בהסתדרות כי קיים עומס עבודה כבד הנובע  מהוספת שירותים רבים, ללא שום תוספת כוח אדם. דבר זה גורם לעומס רב של לקוחות בסניפים, תורים גדולים וזמני המתנה ארוכה.

בוועד העובדים מזהירים כי כל המהלכים הללו הם בכוונה ישירה להפריט את דואר ישראל, לפגוע בזכויות העובדים, וכל זאת תחת כסות של התייעלות ושירות לאזרחים.

משמעות הכרזת הסכסוך היא שבתום תקופת הצינון יוכלו  7,000 עובדי דואר ישראל לפתוח בצעדים ארגוניים.

יו"ר וועד עובדי דואר ישראל, שמעון פרג'ון, אמר כי "ההשלכות להחלטות החד צדדיות,  הן חמורות ביותר. נאבק באופן נחרץ נגד כל ניסיון הפרטה ופיטורי עובדים. בשם קידום התחרות, איפשרו לחברות הגדולות במשק לקבל שירותי דואר מחברות המתחרות בדואר ישראל, זאת כאשר מחירי הדואר קבועים ומפוקחים ולדואר לא ניתת האפשרות להוריד מחירים ולהשתתף בתחרות. את המחיר ישלמו העובדים. זה אבסורד שדואר ישראל, שהיא חברה ציבורית, תישא על גבה חברות פרטיות. הציבור יפסיד, בעלי ההון ירוויחו. אנו קוראים לדרגים הבכירים ביותר להתערב ולדאוג לביטחונם התעסוקתי של עובדי דואר ישראל. נצא למאבק נחרץ".