בני קצובר באירוע החזון אתמול ביקיר
בני קצובר באירוע החזון אתמול ביקירבאדיבות ועד מתיישבי שומרון
בישוב יקיר התקיים אמש כנס חזון ההתיישבות השני. הכנס השנתי בהשתתפות תושבים רבים וראשי ההתיישבות דן בחזון הגדלת האוכלוסייה בשומרון והציב את היעד: מיליון תושבים.

את הכנס פתח יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר שאמר: "ההתיישבות התחילה מ- 4 ישובים והיום עומדת על 150 ישובים, 100 מאחזים, ישיבות הסדר ועוד.

להביא להתיישבות מיליון יהודים זה מהפך שישפיע גם על התודעה הלאומית, גם על ההשלמה ברחוב הערבי שלא ניתן להקים כאן ישות נוספת וגם על הויכוח בחברה הישראלית כיוון שלא ניתן לעקור מיליון יהודים מביתם". קצובר סיכם ואמר: "צריך לחדד את הויכוח בין היותנו מדינה דמוקרטית יהודית ולמדינה יהודית דמוקרטית. קודם כל יהודית אח"כ דמוקרטית".

ראש מועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הדגיש כי כל גדילה של השומרון מונעת את הגירוש הבא: "ככל שנבנה וככל שנגדל כך אנחנו מבטיחים שלא יהיה גוש קטיף 2. אנו נהפוך את השומרון למרכז החינוך של מדינת ישראל".

רב היישוב יקיר, הרב אהרון כהן, אמר: "כשאנחנו נבלעים ליום יום ולא מדברים חזון אנחנו שוקעים. ההתיישבות צריכה להתרחב, אסור להיכנס לחשבונות אישיים ונוחות. על כתפנו מונחת האחריות לבנות את מלכות ה' פה בארץ ישראל".

עורך הדין אליקים העצני נשא דברים גם הוא והדגיש כי "הציונות היא מהפכה בחיי עם ישראל, עלינו להיות גאים בנוער שלנו, החזרנו את העם היהודי לתודעה שזו ארצו".

במסגרת הכנס סיפר סגן אהרון קרוב סיפר את סיפורו האישי, סיפור על מסירות נפש וגדולתו של אדם שיוצא לקרב ביום חתונתו למען המולדת והעם.

ראש היחידה האסטרטגית במוא"ז שומרון, יוסי דגן הרחיב על התפיסה של המועצה לגבי ההסברה ואמר: "מתוך הבנה כי החברה הישראלית ניזונה מהתקשורת עלינו למצוא ציר עוקף תקשורת על מנת להגיע אל העם".