תפילות לרפואתו. הרב אלישיב
תפילות לרפואתו. הרב אלישיבפלאש 90

פוסק הדור הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב, הוכנס הבוקר לחדר הניתוח בבית החולים שערי צדק בירושלים. הרב מורדם ומונשם מתחילת שבוע שעבר ומצבו הרפואי מוגדר קריטי.

בתום הניתוח נמסר מבית החולים כי הוא עבר בהצלחה.

רופאי בית החולים החליטו לבצע טיפול רפואי בו יוחדר צינורית לגרונו של הרב, דרכה תחובר מכונת ההנשמה. בתחילת השבוע ניסו רופאיו של הרב לגמול אותו ממכונת הנשמה, ובמשך מספר שעות נשם הרב באופן עצמאי, אך כעבור זמן נאלצו הרופאים להחזיר את פעולת מכונת ההנשמה.

מטרת הטיפול הבוקר (רביעי) הייתה לאפשר לטפל בשאר מערכות גופו של הרב, בריאותיו של הרב הצטברו נוזלים אך כיוון שהרב מחובר למכונת ההנשמה ישנו קושי לבצע ניקוז של המים, דבר אשר מסכן את שלומו. כמו כן ישנו צורך בטיפולים רפואים נוספים שאינם מתאפשרים עקב החיבור למכונת ההנשמה.

בהוראת גדולי ישראל הופסקו הלימודים בישיבות ברחבי הארץ וכעת נאמרים תהילים להצלחת הטיפול הרפואי של הרב. הרב אהרון ל ייב שטיינמן המאושפז אף הוא בבית החולים 'מעייני הישועה' עקב חשש לדלקת ריאות, הוציא הודעה בא הוא קורא לכלל הציבור לעצור את עיסוקיו ולהתפלל לרפואת הרב אלישיב.

לבקשת בני משפחתו של הרב אלישיב הגיע אתמול (שלישי) לבית החולים שערי צדק הרב אלימלך פירר כדי לחוות את דעתו מהי הדרך המומלצת לטיפול ברב אלישיב. הציבור נקרא להתפלל לרפואת הרב יוסף שלום בן חיה מושא.

דובר בית הרב שלמה קוק מסר בשיחה עם ערוץ 7 כי הטיפול עבר בהצלחה, "הניתוח לסיוע נשימתי עבר בהצלחה. לאחר הניתוח אמרו רופאי הרב כי מצבו עדיין קשה וצריך להמתין ליממה הקרובה כדי לבחון את ההתאוששות". קוק הוסיף כי משפחתו של הרב אומרת כי הכל בזכות התפילות וקריאת התהילים.