מסוק יסעור
מסוק יסעורחיל האוויר

הרמטכ"ל, בני גנץ, השתתף היום (רביעי) בטקס הזכרון לציון 15 שנה לאסון המסוקים, בו נפגשו שני מסוקי יסעור והתרסקו בשטחו של המושב שאר ישוב ו-73 החיילים שהיו במסוקים נהרגו.

בנאומו אמר גנץ כי "כבר בימים הראשונים שחלפו מאז האסון, יכולנו לראות שמתוך הכאב הרב מצטיירת תמונה ברורה ושלמה של החברה הישראלית על כל גווניה: בני העיר, הכפר, המושב והקיבוץ, יהודים ושאינם יהודים. המפקדים והחיילים שהיו במסוקים הגיעו מכל קצוות הארץ, ואת כולם איחדה הנכונות לפעול ולהיאבק למען המדינה, למען שלומו של עם ישראל".

"באותו ערב של הארבעה בפברואר 1997 נסעתי ברמת הגולן, שהייתה אז לבנה ונקייה אחרי יומיים של שלג", סיפר הרמטכ"ל, "באותה התקרית הייתי מפקד חטיבת הצנחנים ובמהלך הנסיעה עלה מולי בקשר אחד ממפקדי הגדודים. הוא אמר לי שהוא חושב שראה למטה בעמק התנגשות של שני מסוקים. אני זוכר את התקווה קצרת המועד שהייתה לנו כשירדנו לשטח – שיש פצועים שנוכל לפנות. לרגע לא שיערנו שמדובר בשני מסוקי 'יסעור' ועד שלא הגענו לא יכולנו אפילו לשער את גודלו של האסון. לא אשכח את הלילה הארוך והקשה שבא לאחר שנגוזה התקווה, במקום ההתרסקות".

"לנו הותירו הנופלים דוגמה לנחישות ולשליחות המפעמות בקרבם של היוצאים לבצע את משימת ההגנה על העם והארץ. תחושת ההכרה העמוקה של יקיריכם בחובתם כלפי ביטחון מדינת ישראל ותושביה, מנחה אותנו גם בימים אלה בהם ההתגייסות למען המדינה והשירות בצה"ל אינם נחלת הכלל. הם מסמנים עבורנו סמן ימני לנכונות לתרום ולקחת חלק במאמץ המתמשך למען שלום ישראל".

"יש את החובה של כולם לבוא, להתייצב, לשרת ולפעול למען שגם נוכל לחיות ביחד. חיילי צה"ל ומפקדיו צועדים לאור הערכים הללו ובפועלם מקיימים מדי יום ומדי ליל את צוואת חייהם ומורשתם של הנופלים". 

גנץ התייחס גם לאיום האיראני ואמר, "בעת הזו, נשמעים קולות רמים המאיימים על ביטחון ישראל מרחוק וגם מקרוב. משטר האייתוללות באיראן נמצא בעיצומו של מרוץ חימוש ומנסה לפגוע ביעדים ישראליים ומערביים בעולם. בעמידתנו הנחושה מול האיומים הללו אנו שואבים נחישות ועוצמה רבה מדמותם וממורשתם.  גם בימים שבהם במדינות סביבנו הומה הסער וקול ההמון גובר, אנו רואים את השליחות שעלינו למלא: את מחויבותנו לעמוד דרוכים ואיתנים על משמר ישראל, מוכנים לקדם את פניו של כל אתגר".