ההרס במצפה אביחי
ההרס במצפה אביחיכל התמונות בכתבה באדיבות אתר א"י ממשיכים ובגאון

חודש אחרי הפינוי האלים באישון לילה של מאחז מצפה אביחי, חוזרות המשפחות ביום שלישי הקרוב למאחז החרב, על מנת להקים אותו מחדש.

יהודה חושן, ממפוני מצפה אביחי,  אומר לערוץ 7 כי זו התשובה האמיתית נגד תכנית העקירה. "העלייה למצפה אביחי, תהיה חלק ממערך שלם של הקמת המאחזים שנחרבו, בינהם, ישא ברכה, עוז ציון ומעוז אסתר. אנחנו רוצים לצאת מהגדרות כדי להראות לממשלה שזה הפתרון היחיד כנגד תכנית העקירה".

לדבריו המשפחות אינן נרתעות לבנות מחדש בתים, שייתכן ששוב יהרסו. "זה באמת קשה בכל פעם לבנות מחדש את הבית. אבל ב"ה, עם ישראל, נרתם ועוזר. הקב"ה איתנו ונותן לנו כל הזמן חיזוקים.אני קורא לכולם להגיע ולהזדהות איתנו ביום העלייה עצמה, נצא ב"ה ביום שלישי מרמת ממרא למצפה אביחי צפונית לקריית ארבע".

חושן מספר שגם הילדים עברו חוויה קשה אחרי הפינוי האחרון. "כמה ימים אחר כך הם עוד פחדו לראות שוטרים. אנחנו משתדלים להכין אותם למצבים האלה. יש משפחות שלפעמים נאלצות בגלל זה לקחת הפסקה".

הוא משוכנע שהשוטרים המפנים עברו הכנות פסיכולוגיות לפני הפינוי. "עם ישראל זה עם של ביישנים, לצערנו המדינה עושה הרבה עבודה פסיכולוגית על החיילים ועל הקצינים. מכניסים להם למוח שאנחנו פושעים. ראינו את היחס הזה בפינוי של מצפה אביחי. היו שם גם שוטרי יס"מ ומג"ב לא יהודים, שראו שהם שמחים להתעלל בילדים שקפאו מקור. זה קשה לראות יהודים אחים שלנו משתתפים בזה. אבל מבחינתנו גם אם יהיה בעתיד הרס נוסף, אנחנו נעלה מחדש".