כלב
כלבצילום: פלאש 90

טרגדיה בישוב איירדרי (Airdrie) מצפון לקלגרי שבפרובניצית אלברטה. כלב האסקי סיבירי של אחת המשפחות בישוב נשך למוות תינוק בן יומו. האירוע התרחש ביום רביעי בבוקר (16.2.12) והתינוק הועבר במצב אנוש לבית החולים לילדים בקלגרי, שם נפטר מפצעיו כעבור מספר שעות.

פקח טוני המורי (Tony Hamori), מהמשטרה הפדרלית, מסר כי הכלב הועבר לבידוד למשך עשרה ימים, וכעת ההחלטה לגבי המתתו תיבחן על ידי העירייה בהתאם לחוקי העזר העירוניים ובהתייעצות עם המשפחה. לדבריו, מהחקירה הראשונית לא עולה כל חשד לפלילים. בשלב זה שמה של המשפחה או התינוק לא פורסם. אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בתינוק והיו עדים לפציעות הקשות שלו יעברו אבחון נפשי לצורך טיפול במקרה הצורך.

בין השנים 1990 ל-2007 דווח על 28 מקרי מוות בקנדה כתוצאה מתקיפת כלבים, ובהם של תינוקות שהושארו ללא השגחה ליד כלבים. בשנת 2010 הוגש כתב אישום על הריגה נגד אם מהישוב סנט ברנבי סוד (Saint-Barnabe-Sud), כ-65 ק"מ צפון מזרחית למונטריאול, לאחר שתינוקת בת 3 שבועות ננשכה למוות בידי כלב האסקי. התינוקת נקשרה למושב בבית, ובעוד האם והסבתא יצאו לעשן סיגריה בחוץ, אחד הכלבים תקף את התינוקת והרגה.

בינואר 2011 נפצעה באורח קשה ילדה בת 4 המתגוררת באזור וונקובר. הילדה שיחקה בחצר ביתה עם אחותה התינוקת, והעבירה אותה מעבר לגדר למקום בו היו מספר כלבים. הכלבים נשכו את ידה של התינוקת ומשכו אותה בשיניהם לצד השני של הגדר. הילדה הובהלה לבית החולים עם פציעות קשות בידה ובראשה.

תופעת תקיפות כלבים נפוצה מאוד גם בארה"ב. בשנת 2010 דווח על 34 מקרי מוות מתקיפות כלבים. מדי שנה ננשכים כ-800 אלף איש בארה"ב בידי כלבים ויותר מ-350 אלף מהם מגיעים לחדרי המיון לטיפול ראשוני. חברות הביטוח משלמות סכום של יותר מ-350 מיליון דולר בשנה לנפגעי תקיפות הכלבים.