רמב"ם
רמב"םהוצאת 'אור וישועה'

למעלה משמונה מאות שנים עברו מאז נפטר רבי משה בן מימון וספריו הם אבן יסוד בהלכה היהודית.

בצירוף של שנים כה רבות, יחד עם הגלות של 2,000 שנה והנצרות שמנסה לעוות כל מה שקשור ליהדות, נגרמו שיבושי לשון קשים וחלק מההלכות שכתב הרמב"ם, שינו את פניהם ומשמעותם.

עם התקדמות הטכנולוגיה והאפשרות לחפש אחר המקורות המדוייקים של כתבי יד בני מאות שנים, יצאו בשנים האחרונות שתי מהדורות עיקריות של רמב"ם מוגה על פי כתבי יד – רמב"ם 'פרנקל' ורמב"ם 'קאפח'. עם זאת, רמב"ם מבואר, פחות מצינו - אם בכלל.

מפעל 'משנה תורה' בשיתוף עם הוצאת 'ישיבת אור וישועה' של הרב רחמים זיני בחיפה, מכון 'משפטי ארץ' בעפרה שבבנימין וכולל הדיינות 'ארץ חמדה' הוציאו לאחרונה, את הכרך הראשון של מהדורת הרמב"ם המהודרת, המבוססת על גרסת הרב יוסף קאפח זצ"ל, אך עם התחשבות במהדורות מדוייקות נוספות כגון מהדורת 'פרנקל', 'יד פשוטה', 'מכון ממרא' ועוד.

בכרך זה מופיעים הספרים: קנין, נזקים (כלשון ההוצאה ומה שמוכר בשאר ההוצאות כספר 'נזיקין'), שופטים ומשפטים. בקרוב יצא הכרך השני שיכיל את הספרים: מדע, אהבה וזמנים.

לצד ההלכות, חיברו בהוצאה ביאור קצר ובהחלט קולע, הנותן לכל אחד את האפשרות ללמוד את ספר ההלכה העתיק - גם אם הוא לא בן ישיבה או תלמיד חכם.

המהדורה החדשה יוצאת לאור בכתב בהיר ובעימוד חדש, לצד הפירוש הבהיר ובתוספת איורים המקלים על הלימוד וההבנה.

בתחילת כל חטיבת הלכות נכתבה הקדמה, הנותנת תקציר על המדובר בספר ופסוקים עיקריים הקשורים להלכות. בנוסף, בתחילת כל פרק ניתנו כותרות המציינות את נושא הפרק וההלכות המרוכזות בו.

עוד הוסיפו העורכים חלוקה של ההלכות לפי לימוד על בסיס הלכה אחת ביום, ומי שמקפיד על לימוד של שלוש הלכות, גם זה סומן על גבי הדף.

הגדילו לעשות המו"לים ובסוף הכרך הוסיפו נספחים המורידים את ההלכות הכתובות בספרי הרמב"ם למעשה. בין הנספחים נמצאים: חוזה מכר לדירה ורכב המשלב את ההלכה יחד עם חוקי מדינת ישראל, חוזה עבודה, צוואה, חוקי מדינת ישראל על פי ראי ההלכה ועוד.

בכרך ישנם מפתחות מפורטים לפסוקי התנ"ך המופיעים בהלכות, נושאים המוזכרים בספרים הנמצאים בכרך, מידות משקל ונפח, מפתח אישים ועוד.

החסרון, אולי היחיד של הכרך, הוא הנייר הדק ביותר שאינו עמיד כל כך ומתקמט בקלות. נכון שנייר כזה מוריד בחצי את עובי הכרך, אך נראה שהיה עדיף לפצל את הכרך לשניים ולהדפיס אותם על דפים עבים יותר ותוכיח המהדורה הקטנה של ההוצאה אשר עליה נכתוב מיד.

מהדורה מדוייקת ומבוארת זו, יוצאת, בנוסף למהדורה בגודל בינוני, גם במהדורת כיס.

במהדורת הכיס יצאו עד כה עשרה כרכים אשר מכילים את הספרים: מדע, אהבה, זמנים, נשים, קדושה, קנין, נזקים, שופטים ומשפטים. הביאורים והאיורים מופיעים גם במהדורה זו ואפילו תמונות צבעוניות מצורפות לכרך. היתרון הגדול של מהדורה זו היא, כמובן, האפשרות ללמוד את דברי הרמב"ם גם במהלך נסיעות וטיולים.