יסגר? גבעת התחמושת
יסגר? גבעת התחמושתחזקי עזרא

בישיבה משותפת של נציגי עמותת אתר המורשת 'גבעת התחמושת' עם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, הושג סיכום לפיו בשנת 2012 יועבר סכום של 2 מיליון ש"ח לצורך המשך הפעלת האתר.

400 אלף ש"ח יועברו באופן מיידי ושאר הסכום יועבר עד סוף השנה. כמו כן הוחלט לקדם חקיקה של חוק גבעת התחמושת שיסדיר באופן קבוע את הפעלת ופיתוח האתר באופן מואץ ולאורך זמן.

יו"ר העמותה, מנחם לנדאו, אמר "אנו שמחים על השגת הסיכום שימנע את סגירת האתר ורוצים להודות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על התערבותו האישית שהצילה את האתר ומנעה כאב גדול על סגירתו מאזרחי ישראל, לוחמים ובני המשפחות השכולות".

"אנו מקווים ומאמינים כי הממשלה תפעל יחד עימנו לפיתוח מואץ ושיקום של האתר כדי לאפשר לבני נוער, חיילים ואזרחים מהארץ ומחו"ל להיחשף למורשת הקרב המפוארת ולערכי הלוחמים וכדי שנוכל להחדיר בדור ההמשך את הרוח המיוחדת של הקרב על גבעת התחמושת".

"אנו שמחים וגאים להניף מחדש את הדגל על ראש התורן ולאפשר את המשך הפעלתו של האתר", סיכם לנדאו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "גבעת התחמושת תישאר פתוחה כדי שכל אזרחי ישראל יוכלו להמשיך ולעמוד על האדמה, בה התרחש סיפור גבורה של מלחמת ששת הימים".

גבעת התחמושת

מוקדם יותר סגרו מנהלי אתר המורשת 'גבעת התחמושת'  את שערי המתחם והורידו את הדגל. על שערי האתר נכתב "גבעת התחמושת אינה עונה. הדגל הופקר במשרד ראש הממשלה".

האתר סגור למבקרים והחיילים שנלחמו במקום, החלו לצעוד לעבר בית ראש הממשלה.