קנה את המפעל. ברוש
קנה את המפעל. ברושפלאש 90
ההסתדרות חתמה אמש על הסכם קיבוצי ראשון במפעל "סלינה תעשיות" אשר נרכש על די התעשיין שרגא ברוש ונקרא מעתה בשם "איילת ברקן בע"מ".

ההסכם נחתם לאחר כ- 3 חודשים בלבד מאז שהנהלת מפעל סלינה לא שילמה לעובדים את שכרם ונכנסה להליך של כינוס נכסים ופירוק והעובדים סגרו את שערי המפעל והתבצרו בו.

במסגרת ההסכם שנחתם כ- 120 מתוך כ- 150 עובדי המפעל ייקלטו. כמו כן, יישמרו תנאי שכרם ורציפות זכויותיהם הסוציאליות לרבות- רצף הביטוחים הפנסיוניים וקרן ההשתלמות ורצף הותק, ההבראה והחופשה.

עוד הוסדר בהסכם תשלום עבור קריאה מיוחדת לעבודה, תוספת שכר עבור משמרות, דמי מחלה, ביגוד, שי לחגים והסעות על חשבון המפעל. כמו כן, עובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורים מלאים גם אם יתפטר במהלך השנתיים הקרובות. ההסכם נחתם ל- 3 שנים ולווה על ידי עו"ד ורד ויץ מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי "פעלנו להציל את המפעל. אני מברך את העובדים ומקווה ששרגא ברוש יעביר את המפעל לפסים של רווחיות ושגשוג לטובת העובדים והעבודה בפריפריה".

יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפון, לאון פרץ, אומר היום כי "מדובר בהסכם קיבוצי ראשון לאחר רכישת החברה המשמר את תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי של כ- 120 משפחות בפריפריה. אני מברך את הנהלת המפעל והעובדים ומאחל הצלחה לשגשוגו ופיתוחו של המפעל".