מיכאל בן ארי
מיכאל בן אריצילום: פלאש 90

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, זועם על הממשל האמריקאי, לאחר שמסרב להעניק אשרת כניסה לח"כ ד"ר מיכאל בן ארי, בטענה שמדובר ב'תומך טרור'. ריבלין קובע "ח"כ בן-ארי הוא ח"כ לגיטימי בסיעה לגיטימית".

במכתב רשמי שכתב ריבלין לשגריר דן שפירו, הוא הביע זעם על התנהלות הממשל מול ח"כ מכהן כחוק במדינת ישראל.

"ח"כ מיכאל בן ארי מסר לי כי קונסוליית ארה"ב הודיעה לו שהיא אינה יכולה להעניק לו אשרת מבקר, על סמך סעיף בחוק ההגירה והלאום האמריקאי המאפשר לסרב להעניק אשרה למי שהיה מעורב בפעילות טרור או שמשמש כנציג או חבר בארגון המוגדר כארגון טרור זר ע"י שר החוץ האמריקאי" – כותב ריבלין – "הריני מביע את מחאתי נוכח החלטה זו ומבקש כי תישקל מחדש. ח"כ בן ארי הוא חבר כנסת המייצג את סיעת האיחוד הלאומי, שלה מעמד לגיטימי לחלוטין בפרלמנט הישראלי. כנציג ציבור נבחר במדינת ישראל, ידידה קרובה של ארה"ב, אין להחשיבו חבר בכל ארגון טרור ואין למנוע ממנו לבקר בארה"ב.

"אנו רואים בחומרה רבה את ההחלטה הזו, לפסול נציג נבחר של מדינת ישראל, שהשלטון בה נסמך על עקרונות של חוק ודמוקרטיה" מסיים יו"ר הכנסת, המבקש את תגובתו המהירה של שגריר ארה"ב.

ח"כ בן ארי אמר בתגובה: "הממשל בארה"ב המקבל בזרועות פתוחות את אחמדינג'ד שקורא להשמדת ישראל את אבו מאזן שתיכנן את רצח הילדים במעלות, ואת אחמד טיבי שמעודד שהידים בהתלהבות, בחר לחסום את דרכי להיפגש עם קהילות יהודיות בארה"ב ולעודד עליה לישראל, בטענה שאני טרוריסט. עכשיו ניתן להבין שהעיוורון האמרקאי שאינו מבחין מי טרוריסט המאיים על שלום העולם, הוא שהביא עליהם את הפיגועים הנוראים של האחד עשר בספטמבר".

מכתבו של יו"ר הכנסת יו"ר הכנסת