אוניה ספינה נמל
אוניה ספינה נמלצילום: פלאש 90

התאחדות התעשיינים בישראל הגישה הבוקר (ראשון) לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, בקשה דחופה להוצאת צווי מניעה לשביתת עובדי הנמלים.

בעתירה ציינה ההתאחדות את הנזקים הכבדים שנגרמים וייגרמו לתעשייה הישראלית, הנאמדים בכ-330 מיליוני שקלים, כאשר הנזק הולך וגובר ככל שהשביתה מתמשכת.

בעוד הנזק המיידי נגזר בעיקרו מסחורה שפג תוקפה, אשר נתקעה בנמלי הים (יצוא ויבוא של מזון טרי, מזון עם תאריך תפוגה קצר, ציוד לבתי חולים כמו סטים לעירוי מערכות הנשמה לבתי חולים וכדומה), וכן במחסור בחומרי הגלם, הרי שככל שתימשך השביתה מתרחבים גם מעגלי והיקפי הנזק למגזר העסקי.

יו"ר הועדה לתובלה ימית בהתאחדות התעשיינים, צבי פלדה, אמר כי "הפסד זה חמור במיוחד לנוכח השחיקה המתמשכת בכושר התחרות עימו נאלץ המגזר העסקי הישראלי להתמודד זה מספר שנים, וכן לנוכח ההאטה בכלכלה העולמית והתיסוף המתמשך בשער החליפין".

"מבחינת היצוא שביתה זו בנמלי הים רק תחמיר את פגיעותו של סחר החוץ הישראלי, ובעידן התחרותי והשברירי בו אנו נמצאים כיום, תביא להסטת לקוחותינו לשווקים איתנים ויציבים יותר. הפגיעה במוניטין של היצוא הישראלי עלולה להביא גם לפגיעה בתעסוקה. מבחינת היבוא עלולה השביתה ליצור מחסור בהספקת מוצרים ללקוחות ולפגוע בכדאיות העסקאות שנחתמו ובכך להפסדים במגזר העסקי"